Csoportos Gyerek Foglalkozások
Alapozó mozgásfejlesztés
Gyermeke érett-e az iskolakezdésre, rendelkezik-e a megfelelő fejlettséggel ahhoz, hogy helyt álljon az iskolában? Könnyen veszi-e az akadályokat az írás, olvasás, matematika, sportok terén? Végig tudja-e ülni a gyermeke koncentráltan a tanórákat?
Az Alapozó terápia módszerével a fejlesztés során speciális mozgáskoordinációs mint: keresztező, testvonal átlépő, homloklebeny (koncentrációt fejlesztő), dominancia kialakító és megerősítő, finommotorika előkészítő feladatokat végzünk, melyekkel hozzájárulunk a későbbi iskolai beváláshoz, kudarcok megelőzéséhez.
Ajánljuk az alapozó mozgásfejlesztést, ha:
- gyermeke mozgásügyességben nem elég érett, nem éri el kortársait,
- nagyon nem akar rajzolni,
- gyenge a grafomotorikája,
- nem alakult ki a kezessége, holott már elmúlt öt éves, (kialakulatlan a dominanciája)
- gyermeke már iskolás, és az olvasás nem megy neki,
- vagy jól olvas, de nem érti,
- esetleg jól érti, de rossz technikával olvas, vagy a kettő együtt,
- gyermeke írása olvashatatlan, nehézkes, görcsös, (alaki diszgráfiája van)
- esetleg a sorokat nem tudja tartani,
- motoros nyugtalanság jellemző rá,
- figyelemzavara vagy viselkedési problémája van.
5 hónapos kortól kúszó, mászó, totyogó babáknak
A legkisebbeket várjuk erre a tornára, ahol játékos feladatokon keresztül:
- segítjük mozgásfejlődést
- erősítjük a kis izmokat
- keresztcsatornák működését,
- szem-kéz koordinációt,
- figyelmet és koncentrációt,
- szenzoros érzékelést fejlesztjük
Ezek mellett, különböző ingerekkel és a tapasztalással teret adunk nekik a kibontakozásra, a saját határoknak, teljesítőképességnek és a világnak a megismerésére.
Óráinkra kényelmes sportos ruha az ajánlott, cipőt mind a babák, és gyerekek, mind az anyukák otthon hagyhatják.
Kezes-lábas torna
Kezes-lábas torna
5 hónapos kortól kúszó, mászó, totyogó babáknak
A legkisebbeket várjuk erre a tornára, ahol játékos feladatokon keresztül:
- segítjük mozgásfejlődést
- erősítjük a kis izmokat
- keresztcsatornák működését,
- szem-kéz koordinációt,
- figyelmet és koncentrációt,
- szenzoros érzékelést fejlesztjük
Ezek mellett, különböző ingerekkel és a tapasztalással teret adunk nekik a kibontakozásra, a saját határoknak, teljesítőképességnek és a világnak a megismerésére.
Óráinkra kényelmes sportos ruha az ajánlott, cipőt mind a babák, és gyerekek, mind az anyukák otthon hagyhatják.
Mini izgő-mozgó torna
Önállóan járni tudó babáknak 1-3 év
Az órán sok eszközt használva, játékos formában:
- fejlesztjük a mozgáskoordinációt,
- szem-kéz és szem-láb koordinációt
- statikus és dinamikus egyensúlyt
- finommozgásokat és nagymozgásokat gyakoroljuk
- figyelmet, koncentrációt és feladat tudatot erősítjük
- szenzoros érzékelést fejlesztjük
- erősítő hatású gyakorlatokat végzünk
- lúdtalp prevenciós feladatokkal támogatjuk a talp-, boka-, lábszár izmainak erősödését.
Az órán a gyerekek a szülővel együtt, közösen tornáznak ezáltal mélyítik el kapcsolatuk és töltenek közös minőségi időt is együtt.
Óráinkra kényelmes sportos ruha az ajánlott, cipőt mind a babák, és gyerekek, mind az anyukák otthon hagyhatják.
3-6 éves gyerekeknek
A mini izgő-mozgó alapjait tovább visszük, de a játékos keretek megmaradnak és fejlesztjük az órán
- mozgáskoordinációt, szem-kéz és szem-láb koordinációt
- statikus és dinamikus egyensúlyt
- finommozgásokat gyakoroljuk
- megjelennek a tartásjavító és lúdtalp prevenciós feladatok,
- szenzoros érzékelést,
- logika és koncentráció, egyidejű többcsatornás figyelmet,
Az órákon teret kap a magatartási problémák, funkció-, és beilleszkedési zavarok kezelése és a sport általi nevelés.
A foglalkozásokon a gyerekek már önállóan szülői segítség nélkül egyedül vesznek részt és tornáznak az órán.
Óráinkra kényelmes sportos ruha az ajánlott, cipőt mind a babák, és gyerekek, mind az anyukák otthon hagyhatják.
Ovis izgő-mozgó
Ovis izgő-mozgó
3-6 éves gyerekeknek
A mini izgő-mozgó alapjait tovább visszük, de a játékos keretek megmaradnak és fejlesztjük az órán
- mozgáskoordinációt, szem-kéz és szem-láb koordinációt
- statikus és dinamikus egyensúlyt
- finommozgásokat gyakoroljuk
- megjelennek a tartásjavító és lúdtalp prevenciós feladatok,
- szenzoros érzékelést,
- logika és koncentráció, egyidejű többcsatornás figyelmet,
Az órákon teret kap a magatartási problémák, funkció-, és beilleszkedési zavarok kezelése és a sport általi nevelés.
A foglalkozásokon a gyerekek már önállóan szülői segítség nélkül egyedül vesznek részt és tornáznak az órán.
Óráinkra kényelmes sportos ruha az ajánlott, cipőt mind a babák, és gyerekek, mind az anyukák otthon hagyhatják.
Spárta torna
6-9 éves gyerekeknek
Az ovis izgő-mozgó alapjait tovább visszük, a játékos keretek megmaradnak, de a feladatok egyre összetettebbek és bonyolultabbak, fejlesztjük az órán:
- mozgáskoordinációt, szem-kéz és szem-láb koordinációt
- statikus és dinamikus egyensúlyt
- finommozgásokat gyakoroljuk
- minden órán megjelennek a tartásjavító és lúdtalp torna (prevenciós) feladatok,
- szenzoros érzékelést,
- logika és koncentráció, memóriát,egyidejű többcsatornás figyelmet,
- matematikai készségeket
- verbális-motoros és motoros-motoros szinkront,
- keresztmozgásokat,
- testvázlatot, térbeli tájékozódást.
Az órán a gyerekek már többször dolgoznak csapatban, ezáltal az egymásra figyelés, együttműködés és szocializáció is megjelenik a foglalkozások alkalmával.
Óráinkra kényelmes sportos ruha az ajánlott, cipőt mind a babák, és gyerekek, mind az anyukák otthon hagyhatják.
5 éves kortól
A csoportos Tsmt órákon egy évre előre megtervezett tréningek szerint halad a csoport, ahol a gyermekek az ontogenetikus fejlődésmenet aljáról indulnak. Megerősítjük az alapokat, a mozgásformákat, ha esetleg kimaradt vagy nem helyesen ment végbe a forgás, kúszás vagy mászás itt bepótoljuk a kimaradásokat, leépítjük az esetleg fennmaradt csecsemőkori reflexeket, támogatjuk az idegrendszer érését, a szenzoros érzékelést, erősítjük a kontroll funkciókat, a keresztező mozgásokat, a verbális-motoros, motoros-motoros szinkonokat, fejlesztjük a grafomotorikát.
A foglalkozások során felkészítjük az ovisokat arra, hogy ha odakerülnek a padba, akkor lássák, megértsék, meghallják és le is tudják írni, amit mondanak nekik!
Ugye hogy nem olyan egyszerű ez? Most még nem, de a csoportos Tsmt garantálni fogja a sikert!
Óráinkra kényelmes sportos ruha az ajánlott, cipőt mind a babák, és gyerekek, mind az anyukák otthon hagyhatják.
Iskolaelőkészítő Tsmt
Iskolaelőkészítő Tsmt
5 éves kortól
A csoportos Tsmt órákon egy évre előre megtervezett tréningek szerint halad a csoport, ahol a gyermekek az ontogenetikus fejlődésmenet aljáról indulnak. Megerősítjük az alapokat, a mozgásformákat, ha esetleg kimaradt vagy nem helyesen ment végbe a forgás, kúszás vagy mászás itt bepótoljuk a kimaradásokat, leépítjük az esetleg fennmaradt csecsemőkori reflexeket, támogatjuk az idegrendszer érését, a szenzoros érzékelést, erősítjük a kontroll funkciókat, a keresztező mozgásokat, a verbális-motoros, motoros-motoros szinkonokat, fejlesztjük a grafomotorikát.
A foglalkozások során felkészítjük az ovisokat arra, hogy ha odakerülnek a padba, akkor lássák, megértsék, meghallják és le is tudják írni, amit mondanak nekik!
Ugye hogy nem olyan egyszerű ez? Most még nem, de a csoportos Tsmt garantálni fogja a sikert!
Óráinkra kényelmes sportos ruha az ajánlott, cipőt mind a babák, és gyerekek, mind az anyukák otthon hagyhatják.
Pszichodráma
Hogyan működik a pszichodráma csoport?
A foglalkozásokon kilépünk a hétköznapokból és a gyermekek számára még jól ismert csodavilágba kerülünk. Különböző bemelegítő technikák zenére mozgás, közös zenélés, rajzolás segítségével elővarázsoljuk kreativitásunkat, meséket írunk, azokat eljátsszuk. A gyerekek egyéni fejlődésük mellett gyakorolják az együttműködést, a csoportban létezést. Megtapasztalják, hogy kölcsönösen szükségük van egymásra, tanulják a többiekre figyelést, mások elfogadását. Mindemellett az alkalmak folyamatosan csökkentik a szorongást, növelik az én-erőt. A módszerről bővebben olvashatnak a www.gyermekpszichodrama.hu oldalon.
A gyermekdráma csoportban 5-7 hasonló korú gyermek dolgozik együtt két vezetővel. A foglalkozások hetente egyszer 90 perc hosszúak.
A csoportba kerülés menete:
Első interjú, melyben a szülők találkozhatnak a dramatistákkal, elmesélik, hogyan látják gyermeküket és miért szeretnék őt a csoportba hozni. Az első interjú végén közösen megfogalmazzuk a csoportba járás célját. További egy alkalom anamnézis, ahol a múltbeli történeteket, fejlődést beszéljük át.
Az első három csoportos alkalom még nyitott az új gyerekek becsatlakozására, a harmadik alkalom után azonban kialakul a végleges csoport, a gyerekeket megkérdezve szóban elköteleződünk a csoport végéig, ami a tanévet jelenti!
Árak:
Szülőinterjúra (14000 Ft/alkalom) az induláskor két alkalom, félidőben és a pszichodráma lezárultakor mindenképp szükség van, a csoport közbeni további egyeztetés egyéni megbeszélés kérdése. Kérünk mindenkit, ha a gyermeknél fontos viselkedésváltozást tapasztal, vagy jelentős esemény történik a gyermek életében jelezzék nekünk! Szülőkonzultációra személyesen és az online térben is lehetőség van.
Csoportfoglalkozások 7000 Ft/alkalom. A gyerekek elköteleződése után számítunk a gyerekek rendszeres jelenlétére, hiszen mindenki fontos résztvevője a közös játéknak. Gyakori hiányzás nem csak a saját fejlődést és csoporthoz tartozást hátráltatja, hanem a csoport egészére negatív hatással van. Éppen ezért, valamint a csoporton kívül járó szakmai munka miatt a hiányzások esetén is ki kell fizetni a foglalkozások árát.
Több évtizede foglalkozom kisgyermekekkel és szüleikkel, mindig a segítségnyújtás volt a célom és az életfeladatom. Az integrált szülő-csecsemő/kisgyermek konzulensi végzettségemet a Pázmány Péter Katolikus Egyetemen 2012-ben szereztem meg. Ettől az évtől kezdve a harmadik kerületben élő kisgyermekes családokat igyekszem
támogatni konzulensi munkámmal. Alapvégzettségem szerint oligofrénpedagógia-pszichopedagógia szakos gyógypedagógiai tanár vagyok, ezért munkámat áthatja a gyógypedagógusi szemlélet.
Szeretettel várom konzultációra az Óbuda-Békásmegyeren élő kisgyermekes családokat (0-4 éves korig), de az agglomerációból vagy más kerületből érkezőket is.
Milyen kérdésekkel, nehézségekkel fordulhatsz hozzám?
– csecsemőkori gyakori sírás
– alvásproblémák (elalvási, átalvási problémák, gyakori ébredés)
– szoptatási és elválasztási nehézségek
– táplálási, étkezési nehézségek
– viselkedésproblémák (szorongás, agresszió, harapás, dac)
– testvér születése
– szobatisztaság kérdései
– napirenddel kapcsolatos kérdések
– közösségbe lépés nehézségei, közösségben előforduló problémák
– eltérő fejlődés, vagy annak a gyanúja
– ha kimerültnek vagy bizonytalannak érzed magad
– első kisbabád született
A konzultáció ideje: 90 perc
Időpontot ezen a telefonszámon kérhetsz: +36 70 379 8068
Vég Edina
integrált szülő-csecsemő/kisgyermek konzulens,
gyógypedagógus/pszichopedagógus, kisgyermeknevelő
Szülő-csecsemő és kisgyermek konzultáció
Szülő-csecsemő és kisgyermek konzultáció
Több évtizede foglalkozom kisgyermekekkel és szüleikkel, mindig a segítségnyújtás volt a célom és az életfeladatom. Az integrált szülő-csecsemő/kisgyermek konzulensi végzettségemet a Pázmány Péter Katolikus Egyetemen 2012-ben szereztem meg. Ettől az évtől kezdve a harmadik kerületben élő kisgyermekes családokat igyekszem
támogatni konzulensi munkámmal. Alapvégzettségem szerint oligofrénpedagógia-pszichopedagógia szakos gyógypedagógiai tanár vagyok, ezért munkámat áthatja a gyógypedagógusi szemlélet.
Szeretettel várom konzultációra az Óbuda-Békásmegyeren élő kisgyermekes családokat (0-4 éves korig), de az agglomerációból vagy más kerületből érkezőket is.
Milyen kérdésekkel, nehézségekkel fordulhatsz hozzám?
– csecsemőkori gyakori sírás
– alvásproblémák (elalvási, átalvási problémák, gyakori ébredés)
– szoptatási és elválasztási nehézségek
– táplálási, étkezési nehézségek
– viselkedésproblémák (szorongás, agresszió, harapás, dac)
– testvér születése
– szobatisztaság kérdései
– napirenddel kapcsolatos kérdések
– közösségbe lépés nehézségei, közösségben előforduló problémák
– eltérő fejlődés, vagy annak a gyanúja
– ha kimerültnek vagy bizonytalannak érzed magad
– első kisbabád született
A konzultáció ideje: 90 perc
Időpontot ezen a telefonszámon kérhetsz: +36 70 379 8068
Vég Edina
integrált szülő-csecsemő/kisgyermek konzulens,
gyógypedagógus/pszichopedagógus, kisgyermeknevelő
Zenén innen, mesén túl
Ajánlott korosztály: 6 hó – 3 éves korig.
A Zenén innen, mesén túl egy olyan kreatív zenés foglalkozás, ahol a zene és az életkoruknak megfelelő rövid mese, mondókák, versek és dalok segítségével fejlesztjük a gyerekek kreativitását, ritmusérzékét, hallását és önbizalmát, bővítjük a szókincsét mindezt játékos formában.
A foglalkozásokon a gyerekekkel együtt barangolunk Zeneországba és Meseországba, ahol állat bábokkal találkozunk, akikkel különféle kalandokat élünk át. A foglalkozásokon zongorát, kéz- és ujjbábokat, könnyen megszólaltatható és különleges hangszereket is használok, amiket a gyerekek is kipróbálhatnak.
Számos fejlesztő, kapcsolatteremtő és kapcsolatépítő zenés játékot játszunk, napirendhez köthető dalokat és mondókákat tanulunk és igyekszem megmutatni, hogy hogyan építhető be a mindennapotokba a zene, a zenés játék, és hogyan lehet zenével minden egy kicsit könnyebb.
A tánc egy csodás eszköz, aminek segítségével megtaníthatom a növendékeknek, hogy milyen jó dolog a testünkben lenni, és tudatosan használni azt. A balett alapok elsajátítása mellett nagy hangsúlyt fektetek az érzelmi intelligencia fejlesztésére, a mesepszichológia technikáival.
Minden foglalkozás egy mesére épül, ami segíti a piciket a szocializációban, illetve így nem elvárás, hanem izgalmas kaland a mozgás. Az órákat a csoport aznapi energiaszintjéhez igazítom. A foglalkozásokat egy rövid relaxációval zárjuk, majd minden balerina kap matricát a részvételért.
Várlak Titeket szeretettel az óráimon!
Baby balett: 3-4 éveseknek
Balett: 5-6 éveseknek
Nagylány balett: 7-10 éveseknek
Felnőtt balett: bárkinek
Jelentkezés: Mihály Regina Sára 0620-245-4399
Facebook: Balerinaképző-artbeatacademy
Instagram: balerinakepzo_mihalyregina
Balett
Balett
A tánc egy csodás eszköz, aminek segítségével megtaníthatom a növendékeknek, hogy milyen jó dolog a testünkben lenni, és tudatosan használni azt. A balett alapok elsajátítása mellett nagy hangsúlyt fektetek az érzelmi intelligencia fejlesztésére, a mesepszichológia technikáival.
Minden foglalkozás egy mesére épül, ami segíti a piciket a szocializációban, illetve így nem elvárás, hanem izgalmas kaland a mozgás. Az órákat a csoport aznapi energiaszintjéhez igazítom. A foglalkozásokat egy rövid relaxációval zárjuk, majd minden balerina kap matricát a részvételért.
Várlak Titeket szeretettel az óráimon!
Baby balett: 3-4 éveseknek
Balett: 5-6 éveseknek
Nagylány balett: 7-10 éveseknek
Felnőtt balett: bárkinek
Jelentkezés: Mihály Regina Sára 0620-245-4399
Facebook: Balerinaképző-artbeatacademy
Instagram: balerinakepzo_mihalyregina
Magical Baby Spa
A Magical Baby Spa Program
Miért éppen a vízzel kombináljuk a szárazföldi tornát? Ez több mint egy megnyugtató élmény. Számos fizikai és érzelmi előnnyel jár. Azért érzik magukat olyan jól nálunk a babák a vízben, mert a közelmúltban kilenc hónapot töltöttek a magzatvízben lebegve. A Spa program már 1 hónapos kortól használható hisz a legbiztonságosabb és leghigiénikusabb a ma ismert vízi módszerek közül. A foglalkozások fejlesztik a babák koordinációját, erősítik az izomzatukat, oldják a feszességet és javítják a közérzetüket. A Magical Baby Spa-t úgy hoztuk létre és fejlesztettük ki, hogy a babák számára a legjobb életkezdést biztosítsa!
Kinek ajánljuk?
Minden babának, már 1 hónapos kortól, a köldök begyógyulása után.
Program menete:
- az Oktató a szülőket köszönti (max. 3-4 baba)
- bemelegítő babatorna
- mozgásfejlődés elősegítése mondókákra a névre szóló jacuzziban
- szabad mozgás a speciális baba nyakúszóban fényterápiával
- lazító, kényeztető masszázs
A program jótékony hatásai:
- A víznek számos pozitív hatása van:
- Felidézi a babákban a méhben eltöltött időt.
- Normalizálja az izomtónust és növeli az izomerőt.
- A vesztibuláris rendszeren keresztül pozitív hatást gyakorol az idegrendszerre.
- Fejleszti a kognitív funkciókat.
- Jótékony hatással van minden szenzoros területre (hallás, látás, bőrérzékelés…).
- A víz felhajtó erejének köszönhetően megkönnyíti a mozgást, de közegellenállása nehezíti. Ezek a lehetőségek csak a vízben érhetőek el.
- A melegvíz lazítja az izmokat.
- A vízi közeg mozgásra ösztönzi a babákat.
- Segíthet az alvásban és megnyugtathatja a nyugtalan babákat.
- A lebegés jótékonyan hat baba érzelmi és fizikai fejlődésére.
- A lebegés fejleszti a baba egyensúlyát és koordinációját, ami hosszú távon segíti a kúszást, mászást, felállást, elindulást és az úszást.
- A víz nyomása segít a kólika ellen, és pozitívan hat az emésztésre.
- A víz enyhe nyomása a mellkasra és a bordaközi izmokra serkenti a tüdő kapacitását, ezáltal erősödik légzőrendszer.
- A baby spa foglalkozás egy könnyű „edzés”, amely segít erősíteni a baba tüdejét, izmait és szívét.
Bejelentkezés SPORTMATE applikáción keresztül!
Tsmt 2-3 éveseknek
Tsmt 2-3 éveseknek
Miért jó?
A csoportos TSMT foglalkozáson a 2-3 éves gyerkőcök még a Szülőkkel közösen tornáznak, így tanulnak meg új mozgásformákat, ügyesednek a nagymozgások és finommozgások terén, végeznek olyan gyakorlatokat, amik segítenek a csecsemőkori reflexek integrálódásában és támogatják az idegrendszer fejlődését. A csoportos környezet lehetőséget ad arra, hogy interakcióba léphessenek hasonló korú gyerekekkel, egymást figyelve javuljon a motoros mintamásolásuk, együttműködési készségük.
Kiknek ajánlott?
Kifejezetten javasolt abban az esetben, ha a gyermek otthoni környezetben már:
– kevésbé együttműködő,
– megkésett vagy atipikus a beszédfejlődése,
– nagymozgások és finommotorika terén korához képest éretlenebb
A terápia során heti 2 alkalommal 45 perces foglalkozás keretében olyan mozgásokat végzünk, amik
– fejlesztik az idegrendszert, a kognitív funkciókat, a memóriát és az utánzási képességet
– javítják a mozgás és a beszéd szinkronját, ritmusérzéket
– erősítenek, növelik a terhelhetőséget
– segítik a belső kontrollok, impulzusgátló funkciók fejlődését
– fejlesztik a figyelmi funkciókat
– sikerélményt nyújtanak, így támogatva a megfelelő önbizalom kialakulását
– közösségi élményt nyújtanak.
Egyéni Gyerek Foglalkozások
Tervezett szenzomotoros tréning – TSMT
3 hónapos kortól 11éves korig
Kutatások igazolják, hogy minél korábban észleli a szülő és kezd el foglalkozni gyermeke lemaradásával, annál könnyebb a felzárkóztatás és életkorának megfelelő szintre hozása. A fejlesztések iskolakezdés előtt a legmeghatározóbbak, mivel ilyenkor a gyermek még nincs annyira leterhelve, jobbak az alkalmazkodási képességei, az organikus éretlenség hamarabb kezelhető, és az elért szint tartósabban rögzül. A TSMT, egy edzéselmélet alapszabályain alapuló mozgásterápia, mely az idegrendszer érését segíti elő, és közben nagy hangsúlyt fordít a finommotorika, nagymozgások, anyanyelvi és kommunikáció fejlődés, egyidejű többcsatornás figyelem, koordináció, egyensúly, lateralitás és dominancia kialakulására is egyaránt. Ezek a képességek elengedhetetlenek az iskolai sikeres beválásban, mely a gyermek további teljesítményére és Életére is kihat.
A terápia minden esetben egy szenzomotoros szemléletű vizsgálattal kezdődik, mely képet ad arról, hogy a gyermek idegrendszerének érési folyamatai sikeresen zajlanak-e , illetve arról, hogy van-e bármilyen részképesség deficitje. Az eredmények tudatában egy személyre szabott torna írása és betanítása követketik a gyermeknek és szülő(k)nek, amit otthon tudnak végezni „home-training” formában. 2-4 hetes kontrollokon pedig folyamatos ellenőrzés alatt áll a fejlődés. A terápia ideje nem meghatározott, mivel minden gyermek más, és máshogyan reagálhat rá, az egyéni felzárkóztatása a cél.
Leggyakoribb organikus éretlenség/sérülés tünetei:
- megkésett mozgásfejlődés
- megkésett beszédfejlődés
- tartós táplálkozási/szopási nehézség
- lábujjhegyezés
- rossz egyensúly, sok esés kitámasztás nélkül
- hiperaktivitás, figyelemzavar
- izomtónus eloszlási zavarok (hanyag tartás, hipotónia, spaszticitás)
- alvási zavarok, nehéz megnyugtathatóság
- viselkedészavar/ dührohamok
- ingerérzékenység vagy ingeréhség (nem szeret hintázni vagy állandóan pörög-forog)
- rossz mozgáskoordináció, bátortalan mozgás
- kontroll funkció gyengeség
- tanulási nehézségek/zavarok
A tünetek célirányos terápia nélkül rögzülni fognak azon a szinten, ahol jelentkeztek és tovább akadályozzák az idegrendszer érési folyamatainak sikeres működését.
Longikid – Longitudinális komplex gyermekvizsgálat
A TSMT terápia bementi szűrőeljárása a Longitudinális Komplex vizsgálat, ami egy szenzomotoros alapú teszt. 3 hónapos kortól 11 éves korig méri a gyermekek szenzoros, motoros és kognitív részképességeit. A LongiKid vizsgálat kiértékelése segít abban, hogy megállapíthassuk, javasolt-e a fejlesztő terápia megkezdése, esetleg egyéb szakember felkeresése. A vizsgálat a szülő jelenlétében történik, aki így objektív képet szerezhet a gyermek aktuális állapotáról olyan területeken, mint:
- Idegrendszer érettsége (archaikus reflexek, atipikus reakciók és a mozgásos területek kéreg alatti funkciói).
- Nagymozgások és finommotorika (mozgásos tevékenységek folyamatos, könnyed kivitelezése).
- Kognitív terület (többek között az iskolai beváláshoz is szükséges figyelmi funkciók).
- Nyelvi terület (kifejező és befogadó nyelvi készségek). Megkésett beszédfejlődés esetén az elakadás szintjének pontos megállapítása.
- Pszichés-szociális terület (együttműködés, interakciók, gátló funkciók).
- Kiegészítő területek: tartás – és izomtónus vizsgálat és alapszintű audiológiai- és látásvizsgálat.