Gyerek
Foglalkozások

Csoportos Gyerek Foglalkozások

Alapozó mozgásfejlesztés

Gyermeke érett-e az iskolakezdésre, rendelkezik-e a megfelelő fejlettséggel ahhoz, hogy helyt álljon az iskolában? Könnyen veszi-e az akadályokat az írás, olvasás, matematika, sportok terén? Végig tudja-e ülni a gyermeke koncentráltan a tanórákat?

Az Alapozó terápia módszerével a fejlesztés során speciális mozgáskoordinációs mint: keresztező, testvonal átlépő, homloklebeny (koncentrációt fejlesztő), dominancia kialakító és megerősítő, finommotorika előkészítő feladatokat végzünk, melyekkel hozzájárulunk a későbbi iskolai beváláshoz, kudarcok megelőzéséhez.

Ajánljuk az alapozó mozgásfejlesztést, ha:

  • gyermeke mozgásügyességben nem elég érett, nem éri el kortársait,
  • nagyon nem akar rajzolni,
  • gyenge a grafomotorikája,
  • nem alakult ki a kezessége, holott már elmúlt öt éves, (kialakulatlan a dominanciája)
  • gyermeke már iskolás, és az olvasás nem megy neki,
  • vagy jól olvas, de nem érti,
  • esetleg jól érti, de rossz technikával olvas, vagy a kettő együtt,
  • gyermeke írása olvashatatlan, nehézkes, görcsös, (alaki diszgráfiája van)
  • esetleg a sorokat nem tudja tartani,
  • motoros nyugtalanság jellemző rá,
  • figyelemzavara vagy viselkedési problémája van.

5 hónapos kortól kúszó, mászó, totyogó babáknak

A legkisebbeket várjuk erre a tornára, ahol játékos feladatokon keresztül:

  • segítjük mozgásfejlődést
  • erősítjük a kis izmokat
  • keresztcsatornák működését,
  • szem-kéz koordinációt,
  • figyelmet és koncentrációt,
  • szenzoros érzékelést fejlesztjük

Ezek mellett, különböző ingerekkel és a tapasztalással teret adunk nekik a kibontakozásra, a saját határoknak, teljesítőképességnek és a világnak a megismerésére.

Óráinkra kényelmes sportos ruha az ajánlott, cipőt mind a babák, és gyerekek, mind az anyukák otthon hagyhatják. 



Kezes-lábas torna

Kezes-lábas torna

5 hónapos kortól kúszó, mászó, totyogó babáknak

A legkisebbeket várjuk erre a tornára, ahol játékos feladatokon keresztül:

  • segítjük mozgásfejlődést
  • erősítjük a kis izmokat
  • keresztcsatornák működését,
  • szem-kéz koordinációt,
  • figyelmet és koncentrációt,
  • szenzoros érzékelést fejlesztjük

Ezek mellett, különböző ingerekkel és a tapasztalással teret adunk nekik a kibontakozásra, a saját határoknak, teljesítőképességnek és a világnak a megismerésére.

Óráinkra kényelmes sportos ruha az ajánlott, cipőt mind a babák, és gyerekek, mind az anyukák otthon hagyhatják. 



Mini izgő-mozgó torna

Önállóan járni tudó babáknak 1-3 év

Az órán sok eszközt használva, játékos formában:

  • fejlesztjük a mozgáskoordinációt,
  • szem-kéz és szem-láb koordinációt
  • statikus és dinamikus egyensúlyt
  • finommozgásokat és nagymozgásokat gyakoroljuk
  • figyelmet, koncentrációt és feladat tudatot erősítjük
  • szenzoros érzékelést fejlesztjük
  • erősítő hatású gyakorlatokat végzünk
  • lúdtalp prevenciós feladatokkal támogatjuk a talp-, boka-, lábszár izmainak erősödését.

Az órán a gyerekek a szülővel együtt, közösen tornáznak ezáltal mélyítik el kapcsolatuk és töltenek közös minőségi időt is együtt.

Óráinkra kényelmes sportos ruha az ajánlott, cipőt mind a babák, és gyerekek, mind az anyukák otthon hagyhatják.

3-6 éves gyerekeknek

A mini izgő-mozgó alapjait tovább visszük, de a játékos keretek megmaradnak és fejlesztjük az órán

  • mozgáskoordinációt, szem-kéz és szem-láb koordinációt
  • statikus és dinamikus egyensúlyt
  • finommozgásokat gyakoroljuk
  • megjelennek a tartásjavító és lúdtalp prevenciós feladatok,
  • szenzoros érzékelést,
  • logika és koncentráció, egyidejű többcsatornás figyelmet,

Az órákon teret kap a magatartási problémák, funkció-, és beilleszkedési zavarok kezelése és a sport általi nevelés.
A foglalkozásokon a gyerekek már önállóan szülői segítség nélkül egyedül vesznek részt és tornáznak az órán.

Óráinkra kényelmes sportos ruha az ajánlott, cipőt mind a babák, és gyerekek, mind az anyukák otthon hagyhatják. 

Ovis izgő-mozgó

Ovis izgő-mozgó

3-6 éves gyerekeknek

A mini izgő-mozgó alapjait tovább visszük, de a játékos keretek megmaradnak és fejlesztjük az órán

  • mozgáskoordinációt, szem-kéz és szem-láb koordinációt
  • statikus és dinamikus egyensúlyt
  • finommozgásokat gyakoroljuk
  • megjelennek a tartásjavító és lúdtalp prevenciós feladatok,
  • szenzoros érzékelést,
  • logika és koncentráció, egyidejű többcsatornás figyelmet,

Az órákon teret kap a magatartási problémák, funkció-, és beilleszkedési zavarok kezelése és a sport általi nevelés.
A foglalkozásokon a gyerekek már önállóan szülői segítség nélkül egyedül vesznek részt és tornáznak az órán.

Óráinkra kényelmes sportos ruha az ajánlott, cipőt mind a babák, és gyerekek, mind az anyukák otthon hagyhatják. 

Spárta torna

6-9 éves gyerekeknek
Az ovis izgő-mozgó alapjait tovább visszük, a játékos keretek megmaradnak, de a feladatok egyre összetettebbek és bonyolultabbak, fejlesztjük az órán:

  • mozgáskoordinációt, szem-kéz és szem-láb koordinációt
  • statikus és dinamikus egyensúlyt
  • finommozgásokat gyakoroljuk
  •  minden órán megjelennek a tartásjavító és lúdtalp torna (prevenciós) feladatok,
  • szenzoros érzékelést,
  • logika és koncentráció, memóriát,egyidejű többcsatornás figyelmet,
  • matematikai készségeket
  • verbális-motoros és motoros-motoros szinkront,
  •  keresztmozgásokat,
  • testvázlatot, térbeli tájékozódást.

Az órán a gyerekek már többször dolgoznak csapatban, ezáltal az egymásra figyelés, együttműködés és szocializáció is megjelenik a foglalkozások alkalmával.

Óráinkra kényelmes sportos ruha az ajánlott, cipőt mind a babák, és gyerekek, mind az anyukák otthon hagyhatják.

5 éves kortól

A csoportos Tsmt órákon egy évre előre megtervezett tréningek szerint halad a csoport, ahol a gyermekek az ontogenetikus fejlődésmenet aljáról indulnak. Megerősítjük az alapokat, a mozgásformákat, ha esetleg kimaradt vagy nem helyesen ment végbe a forgás, kúszás vagy mászás itt bepótoljuk a kimaradásokat, leépítjük az esetleg fennmaradt csecsemőkori reflexeket, támogatjuk az idegrendszer érését, a szenzoros érzékelést, erősítjük a kontroll funkciókat, a keresztező mozgásokat, a verbális-motoros, motoros-motoros szinkonokat, fejlesztjük a grafomotorikát.

A foglalkozások során felkészítjük az ovisokat arra, hogy ha odakerülnek a padba, akkor lássák, megértsék, meghallják és le is tudják írni, amit mondanak nekik!
Ugye hogy nem olyan egyszerű ez? Most még nem, de a csoportos Tsmt garantálni fogja a sikert!

Óráinkra kényelmes sportos ruha az ajánlott, cipőt mind a babák, és gyerekek, mind az anyukák otthon hagyhatják. 

Iskolaelőkészítő Tsmt

Iskolaelőkészítő Tsmt

5 éves kortól

A csoportos Tsmt órákon egy évre előre megtervezett tréningek szerint halad a csoport, ahol a gyermekek az ontogenetikus fejlődésmenet aljáról indulnak. Megerősítjük az alapokat, a mozgásformákat, ha esetleg kimaradt vagy nem helyesen ment végbe a forgás, kúszás vagy mászás itt bepótoljuk a kimaradásokat, leépítjük az esetleg fennmaradt csecsemőkori reflexeket, támogatjuk az idegrendszer érését, a szenzoros érzékelést, erősítjük a kontroll funkciókat, a keresztező mozgásokat, a verbális-motoros, motoros-motoros szinkonokat, fejlesztjük a grafomotorikát.

A foglalkozások során felkészítjük az ovisokat arra, hogy ha odakerülnek a padba, akkor lássák, megértsék, meghallják és le is tudják írni, amit mondanak nekik!
Ugye hogy nem olyan egyszerű ez? Most még nem, de a csoportos Tsmt garantálni fogja a sikert!

Óráinkra kényelmes sportos ruha az ajánlott, cipőt mind a babák, és gyerekek, mind az anyukák otthon hagyhatják. 

Pszichodráma

Hogyan működik a pszichodráma csoport?

A foglalkozásokon kilépünk a hétköznapokból és a gyermekek számára még jól ismert csodavilágba kerülünk. Különböző bemelegítő technikák zenére mozgás, közös zenélés, rajzolás segítségével elővarázsoljuk kreativitásunkat, meséket írunk, azokat eljátsszuk. A gyerekek egyéni fejlődésük mellett gyakorolják az együttműködést, a csoportban létezést. Megtapasztalják, hogy kölcsönösen szükségük van egymásra, tanulják a többiekre figyelést, mások elfogadását.  Mindemellett az alkalmak folyamatosan csökkentik a szorongást, növelik az én-erőt. A módszerről bővebben olvashatnak a www.gyermekpszichodrama.hu oldalon.

A gyermekdráma csoportban 5-7 hasonló korú gyermek dolgozik együtt két vezetővel. A foglalkozások hetente egyszer 90  perc hosszúak. 

A csoportba kerülés menete:
Első interjú, melyben a szülők találkozhatnak a dramatistákkal, elmesélik, hogyan látják gyermeküket és miért szeretnék őt a csoportba hozni. Az első interjú végén közösen megfogalmazzuk a csoportba járás célját. További egy alkalom anamnézis, ahol a múltbeli történeteket, fejlődést beszéljük át. 

Az első három csoportos alkalom még nyitott az új gyerekek becsatlakozására, a harmadik alkalom után azonban kialakul a végleges csoport, a gyerekeket megkérdezve szóban elköteleződünk a csoport végéig, ami a tanévet jelenti! 

Árak:
Szülőinterjúra (14000 Ft/alkalom) az induláskor két alkalom, félidőben és a pszichodráma lezárultakor mindenképp szükség van, a csoport közbeni további egyeztetés egyéni megbeszélés kérdése. Kérünk mindenkit, ha a gyermeknél fontos viselkedésváltozást tapasztal, vagy jelentős esemény történik a gyermek életében jelezzék nekünk! Szülőkonzultációra személyesen és az online térben is lehetőség van. 

Csoportfoglalkozások 7000 Ft/alkalom. A gyerekek elköteleződése után számítunk a gyerekek rendszeres jelenlétére, hiszen mindenki fontos résztvevője a közös játéknak. Gyakori hiányzás nem csak a saját fejlődést és csoporthoz tartozást hátráltatja, hanem a csoport egészére negatív hatással van. Éppen ezért, valamint a csoporton kívül járó szakmai munka miatt a hiányzások esetén is ki kell fizetni a foglalkozások árát. 

Több évtizede foglalkozom kisgyermekekkel és szüleikkel, mindig a segítségnyújtás volt a célom és az életfeladatom. Az integrált szülő-csecsemő/kisgyermek konzulensi végzettségemet a Pázmány Péter Katolikus Egyetemen 2012-ben szereztem meg. Ettől az évtől kezdve a harmadik kerületben élő kisgyermekes családokat igyekszem
támogatni konzulensi munkámmal. Alapvégzettségem szerint oligofrénpedagógia-pszichopedagógia szakos gyógypedagógiai tanár vagyok, ezért munkámat áthatja a gyógypedagógusi szemlélet.

Szeretettel várom konzultációra az Óbuda-Békásmegyeren élő kisgyermekes családokat (0-4 éves korig), de az agglomerációból vagy más kerületből érkezőket is.

Milyen kérdésekkel, nehézségekkel fordulhatsz hozzám?
– csecsemőkori gyakori sírás
– alvásproblémák (elalvási, átalvási problémák, gyakori ébredés)
– szoptatási és elválasztási nehézségek
– táplálási, étkezési nehézségek
– viselkedésproblémák (szorongás, agresszió, harapás, dac)
– testvér születése
– szobatisztaság kérdései
– napirenddel kapcsolatos kérdések
– közösségbe lépés nehézségei, közösségben előforduló problémák
– eltérő fejlődés, vagy annak a gyanúja
– ha kimerültnek vagy bizonytalannak érzed magad
– első kisbabád született

A konzultáció ideje: 90 perc
Időpontot ezen a telefonszámon kérhetsz: +36 70 379 8068

Vég Edina
integrált szülő-csecsemő/kisgyermek konzulens,
gyógypedagógus/pszichopedagógus, kisgyermeknevelő

Szülő-csecsemő és kisgyermek konzultáció

Szülő-csecsemő és kisgyermek konzultáció

Több évtizede foglalkozom kisgyermekekkel és szüleikkel, mindig a segítségnyújtás volt a célom és az életfeladatom. Az integrált szülő-csecsemő/kisgyermek konzulensi végzettségemet a Pázmány Péter Katolikus Egyetemen 2012-ben szereztem meg. Ettől az évtől kezdve a harmadik kerületben élő kisgyermekes családokat igyekszem
támogatni konzulensi munkámmal. Alapvégzettségem szerint oligofrénpedagógia-pszichopedagógia szakos gyógypedagógiai tanár vagyok, ezért munkámat áthatja a gyógypedagógusi szemlélet.

Szeretettel várom konzultációra az Óbuda-Békásmegyeren élő kisgyermekes családokat (0-4 éves korig), de az agglomerációból vagy más kerületből érkezőket is.

Milyen kérdésekkel, nehézségekkel fordulhatsz hozzám?
– csecsemőkori gyakori sírás
– alvásproblémák (elalvási, átalvási problémák, gyakori ébredés)
– szoptatási és elválasztási nehézségek
– táplálási, étkezési nehézségek
– viselkedésproblémák (szorongás, agresszió, harapás, dac)
– testvér születése
– szobatisztaság kérdései
– napirenddel kapcsolatos kérdések
– közösségbe lépés nehézségei, közösségben előforduló problémák
– eltérő fejlődés, vagy annak a gyanúja
– ha kimerültnek vagy bizonytalannak érzed magad
– első kisbabád született

A konzultáció ideje: 90 perc
Időpontot ezen a telefonszámon kérhetsz: +36 70 379 8068

Vég Edina
integrált szülő-csecsemő/kisgyermek konzulens,
gyógypedagógus/pszichopedagógus, kisgyermeknevelő

Zenén innen, mesén túl

Ajánlott korosztály: 6 hó – 3 éves korig.

A Zenén innen, mesén túl egy olyan kreatív zenés foglalkozás, ahol a zene és az életkoruknak megfelelő rövid mese, mondókák, versek és dalok segítségével fejlesztjük a gyerekek kreativitását, ritmusérzékét, hallását és önbizalmát, bővítjük a szókincsét mindezt játékos formában.

A foglalkozásokon a gyerekekkel együtt barangolunk Zeneországba és Meseországba, ahol állat bábokkal találkozunk, akikkel különféle kalandokat élünk át. A foglalkozásokon zongorát, kéz- és ujjbábokat, könnyen megszólaltatható és különleges hangszereket is használok, amiket a gyerekek is kipróbálhatnak.

Számos fejlesztő, kapcsolatteremtő és kapcsolatépítő zenés játékot játszunk, napirendhez köthető dalokat és mondókákat tanulunk és igyekszem megmutatni, hogy hogyan építhető be a mindennapotokba a zene, a zenés játék, és hogyan lehet zenével minden egy kicsit könnyebb.

A tánc egy csodás eszköz, aminek segítségével megtaníthatom a növendékeknek, hogy milyen jó dolog a testünkben lenni, és tudatosan használni azt. A balett alapok elsajátítása mellett nagy hangsúlyt fektetek az érzelmi intelligencia fejlesztésére, a mesepszichológia technikáival. 

Minden foglalkozás egy mesére épül, ami segíti a piciket a szocializációban, illetve így nem elvárás, hanem izgalmas kaland a mozgás. Az órákat a csoport aznapi energiaszintjéhez igazítom. A foglalkozásokat egy rövid relaxációval zárjuk, majd minden balerina kap matricát a részvételért.
Várlak Titeket szeretettel az óráimon!

Baby balett: 3-4 éveseknek
Balett: 5-6 éveseknek
Nagylány balett: 7-10 éveseknek
Felnőtt balett: bárkinek

Jelentkezés: Mihály Regina Sára 0620-245-4399
Facebook: Balerinaképző-artbeatacademy
Instagram: balerinakepzo_mihalyregina

Balett

Balett

A tánc egy csodás eszköz, aminek segítségével megtaníthatom a növendékeknek, hogy milyen jó dolog a testünkben lenni, és tudatosan használni azt. A balett alapok elsajátítása mellett nagy hangsúlyt fektetek az érzelmi intelligencia fejlesztésére, a mesepszichológia technikáival. 

Minden foglalkozás egy mesére épül, ami segíti a piciket a szocializációban, illetve így nem elvárás, hanem izgalmas kaland a mozgás. Az órákat a csoport aznapi energiaszintjéhez igazítom. A foglalkozásokat egy rövid relaxációval zárjuk, majd minden balerina kap matricát a részvételért.
Várlak Titeket szeretettel az óráimon!

Baby balett: 3-4 éveseknek
Balett: 5-6 éveseknek
Nagylány balett: 7-10 éveseknek
Felnőtt balett: bárkinek

Jelentkezés: Mihály Regina Sára 0620-245-4399
Facebook: Balerinaképző-artbeatacademy
Instagram: balerinakepzo_mihalyregina

Magical Baby Spa

A Magical Baby Spa Program

Miért éppen a vízzel kombináljuk a szárazföldi tornát? Ez több mint egy megnyugtató élmény. Számos fizikai és érzelmi előnnyel jár. Azért érzik magukat olyan jól nálunk a babák a vízben, mert a közelmúltban kilenc hónapot töltöttek a magzatvízben lebegve. A Spa program már 1 hónapos kortól használható hisz a legbiztonságosabb és leghigiénikusabb a ma ismert vízi módszerek közül. A foglalkozások fejlesztik a babák koordinációját, erősítik az izomzatukat, oldják a feszességet és javítják a közérzetüket. A Magical Baby Spa-t úgy hoztuk létre és fejlesztettük ki, hogy a babák számára a legjobb életkezdést biztosítsa!

Kinek ajánljuk?
Minden babának, már 1 hónapos kortól, a köldök begyógyulása után.

Program menete:

  • az Oktató a szülőket köszönti (max. 3-4 baba)
  • bemelegítő babatorna
  • mozgásfejlődés elősegítése mondókákra a névre szóló jacuzziban
  • szabad mozgás a speciális baba nyakúszóban fényterápiával
  • lazító, kényeztető masszázs

A program jótékony hatásai:

  • A víznek számos pozitív hatása van: 
  • Felidézi a babákban a méhben eltöltött időt.
  • Normalizálja az izomtónust és növeli az izomerőt.
  • A vesztibuláris rendszeren keresztül pozitív hatást gyakorol az idegrendszerre.
  • Fejleszti a kognitív funkciókat.
  • Jótékony hatással van minden szenzoros területre (hallás, látás, bőrérzékelés…).
  • A víz felhajtó erejének köszönhetően megkönnyíti a mozgást, de közegellenállása nehezíti. Ezek a lehetőségek csak a vízben érhetőek el.
  • A melegvíz lazítja az izmokat.
  • A vízi közeg mozgásra ösztönzi a babákat.
  • Segíthet az alvásban és megnyugtathatja a nyugtalan babákat.
  • A lebegés jótékonyan hat baba érzelmi és fizikai fejlődésére.
  • A lebegés fejleszti a baba egyensúlyát és koordinációját, ami hosszú távon segíti a kúszást, mászást, felállást, elindulást és az úszást.
  • A víz nyomása segít a kólika ellen, és pozitívan hat az emésztésre.
  • A víz enyhe nyomása a mellkasra és a bordaközi izmokra serkenti a tüdő kapacitását, ezáltal erősödik légzőrendszer.
  • A baby spa foglalkozás egy könnyű „edzés”, amely segít erősíteni a baba tüdejét, izmait és szívét.

Bejelentkezés SPORTMATE applikáción keresztül!

Tsmt 2-3 éveseknek

Tsmt 2-3 éveseknek

Miért jó?
A csoportos TSMT foglalkozáson a 2-3 éves gyerkőcök még a Szülőkkel közösen tornáznak, így tanulnak meg új mozgásformákat, ügyesednek a nagymozgások és finommozgások terén, végeznek olyan gyakorlatokat, amik segítenek a csecsemőkori reflexek integrálódásában és támogatják az idegrendszer fejlődését. A csoportos környezet lehetőséget ad arra, hogy interakcióba léphessenek hasonló korú gyerekekkel, egymást figyelve javuljon a motoros mintamásolásuk, együttműködési készségük. 

Kiknek ajánlott?
Kifejezetten javasolt abban az esetben, ha a gyermek otthoni környezetben már:
kevésbé együttműködő,
megkésett vagy atipikus a beszédfejlődése,
nagymozgások és finommotorika terén korához képest éretlenebb

A terápia során heti 2 alkalommal 45 perces foglalkozás keretében olyan mozgásokat végzünk, amik
– fejlesztik az idegrendszert, a kognitív funkciókat, a memóriát és az utánzási képességet
– javítják a mozgás és a beszéd szinkronját, ritmusérzéket
– erősítenek, növelik a terhelhetőséget
– segítik a belső kontrollok, impulzusgátló funkciók fejlődését
– fejlesztik a figyelmi funkciókat
– sikerélményt nyújtanak, így támogatva a megfelelő önbizalom kialakulását
– közösségi élményt nyújtanak.

Egyéni Gyerek Foglalkozások

Tervezett szenzomotoros tréning – TSMT

3 hónapos kortól 11éves korig

Kutatások igazolják, hogy minél korábban észleli a szülő és kezd el foglalkozni gyermeke lemaradásával, annál könnyebb a felzárkóztatás és életkorának megfelelő szintre hozása. A fejlesztések iskolakezdés előtt a legmeghatározóbbak, mivel ilyenkor a gyermek még nincs annyira leterhelve, jobbak az alkalmazkodási képességei, az organikus éretlenség hamarabb kezelhető, és az elért szint tartósabban rögzül. A TSMT, egy edzéselmélet alapszabályain alapuló mozgásterápia, mely az idegrendszer érését segíti elő, és közben nagy hangsúlyt fordít a finommotorika, nagymozgások, anyanyelvi és kommunikáció fejlődés, egyidejű többcsatornás figyelem, koordináció, egyensúly, lateralitás és dominancia kialakulására is egyaránt. Ezek a képességek elengedhetetlenek az iskolai sikeres beválásban, mely a gyermek további teljesítményére és Életére is kihat.
A terápia minden esetben egy szenzomotoros szemléletű vizsgálattal kezdődik, mely képet ad arról, hogy a gyermek idegrendszerének érési folyamatai sikeresen zajlanak-e , illetve arról, hogy van-e bármilyen részképesség deficitje. Az eredmények tudatában egy személyre szabott torna írása és betanítása követketik a gyermeknek és szülő(k)nek, amit otthon tudnak végezni „home-training” formában. 2-4 hetes kontrollokon pedig folyamatos ellenőrzés alatt áll a fejlődés. A terápia ideje nem meghatározott, mivel minden gyermek más, és máshogyan reagálhat rá, az egyéni felzárkóztatása a cél.

Leggyakoribb organikus éretlenség/sérülés tünetei:

  • megkésett mozgásfejlődés
  • megkésett beszédfejlődés
  • tartós táplálkozási/szopási nehézség
  • lábujjhegyezés
  • rossz egyensúly, sok esés kitámasztás nélkül
  • hiperaktivitás, figyelemzavar
  • izomtónus eloszlási zavarok (hanyag tartás, hipotónia, spaszticitás)
  • alvási zavarok, nehéz megnyugtathatóság
  • viselkedészavar/ dührohamok
  • ingerérzékenység vagy ingeréhség (nem szeret hintázni vagy állandóan pörög-forog)
  • rossz mozgáskoordináció, bátortalan mozgás
  • kontroll funkció gyengeség
  • tanulási nehézségek/zavarok

A tünetek célirányos terápia nélkül rögzülni fognak azon a szinten, ahol jelentkeztek és tovább akadályozzák az idegrendszer érési folyamatainak sikeres működését.

Longikid – Longitudinális komplex gyermekvizsgálat

A TSMT terápia bementi szűrőeljárása a Longitudinális Komplex vizsgálat, ami egy szenzomotoros alapú teszt. 3 hónapos kortól 11 éves korig méri a gyermekek szenzoros, motoros és kognitív részképességeit. A LongiKid vizsgálat kiértékelése segít abban, hogy megállapíthassuk, javasolt-e a fejlesztő terápia megkezdése, esetleg egyéb szakember felkeresése. A vizsgálat a szülő jelenlétében történik, aki így objektív képet szerezhet a gyermek aktuális állapotáról olyan területeken, mint:

  • Idegrendszer érettsége (archaikus reflexek, atipikus reakciók és a mozgásos területek kéreg alatti funkciói).
  • Nagymozgások és finommotorika (mozgásos tevékenységek folyamatos, könnyed kivitelezése).
  • Kognitív terület (többek között az iskolai beváláshoz is szükséges figyelmi funkciók).
  • Nyelvi terület (kifejező és befogadó nyelvi készségek). Megkésett beszédfejlődés esetén az elakadás szintjének pontos megállapítása. 
  • Pszichés-szociális terület (együttműködés, interakciók, gátló funkciók).
  • Kiegészítő területek: tartás – és izomtónus vizsgálat és alapszintű audiológiai- és látásvizsgálat.