Csoportos Gyerek Foglalkozások
Alapozó mozgásfejlesztés
Gyermeke érett-e az iskolakezdésre, rendelkezik-e a megfelelő fejlettséggel ahhoz, hogy helyt álljon az iskolában? Könnyen veszi-e az akadályokat az írás, olvasás, matematika, sportok terén? Végig tudja-e ülni a gyermeke koncentráltan a tanórákat?
Az Alapozó terápia módszerével a fejlesztés során speciális mozgáskoordinációs mint: keresztező, testvonal átlépő, homloklebeny (koncentrációt fejlesztő), dominancia kialakító és megerősítő, finommotorika előkészítő feladatokat végzünk, melyekkel hozzájárulunk a későbbi iskolai beváláshoz, kudarcok megelőzéséhez.
Ajánljuk az alapozó mozgásfejlesztést, ha:
- gyermeke mozgásügyességben nem elég érett, nem éri el kortársait,
- nagyon nem akar rajzolni,
- gyenge a grafomotorikája,
- nem alakult ki a kezessége, holott már elmúlt öt éves, (kialakulatlan a dominanciája)
- gyermeke már iskolás, és az olvasás nem megy neki,
- vagy jól olvas, de nem érti,
- esetleg jól érti, de rossz technikával olvas, vagy a kettő együtt,
- gyermeke írása olvashatatlan, nehézkes, görcsös, (alaki diszgráfiája van)
- esetleg a sorokat nem tudja tartani,
- motoros nyugtalanság jellemző rá,
- figyelemzavara vagy viselkedési problémája van.
5 hónapos kortól kúszó, mászó, totyogó babáknak
A legkisebbeket várjuk erre a tornára, ahol játékos feladatokon keresztül:
- segítjük mozgásfejlődést
- erősítjük a kis izmokat
- keresztcsatornák működését,
- szem-kéz koordinációt,
- figyelmet és koncentrációt,
- szenzoros érzékelést fejlesztjük
Ezek mellett, különböző ingerekkel és a tapasztalással teret adunk nekik a kibontakozásra, a saját határoknak, teljesítőképességnek és a világnak a megismerésére.
Óráinkra kényelmes sportos ruha az ajánlott, cipőt mind a babák, és gyerekek, mind az anyukák otthon hagyhatják.
Kezes-lábas torna
Kezes-lábas torna
5 hónapos kortól kúszó, mászó, totyogó babáknak
A legkisebbeket várjuk erre a tornára, ahol játékos feladatokon keresztül:
- segítjük mozgásfejlődést
- erősítjük a kis izmokat
- keresztcsatornák működését,
- szem-kéz koordinációt,
- figyelmet és koncentrációt,
- szenzoros érzékelést fejlesztjük
Ezek mellett, különböző ingerekkel és a tapasztalással teret adunk nekik a kibontakozásra, a saját határoknak, teljesítőképességnek és a világnak a megismerésére.
Óráinkra kényelmes sportos ruha az ajánlott, cipőt mind a babák, és gyerekek, mind az anyukák otthon hagyhatják.
Mini izgő-mozgó torna
Önállóan járni tudó babáknak 1-3 év
Az órán sok eszközt használva, játékos formában:
- fejlesztjük a mozgáskoordinációt,
- szem-kéz és szem-láb koordinációt
- statikus és dinamikus egyensúlyt
- finommozgásokat és nagymozgásokat gyakoroljuk
- figyelmet, koncentrációt és feladat tudatot erősítjük
- szenzoros érzékelést fejlesztjük
- erősítő hatású gyakorlatokat végzünk
- lúdtalp prevenciós feladatokkal támogatjuk a talp-, boka-, lábszár izmainak erősödését.
Az órán a gyerekek a szülővel együtt, közösen tornáznak ezáltal mélyítik el kapcsolatuk és töltenek közös minőségi időt is együtt.
Óráinkra kényelmes sportos ruha az ajánlott, cipőt mind a babák, és gyerekek, mind az anyukák otthon hagyhatják.
3-6 éves gyerekeknek
A mini izgő-mozgó alapjait tovább visszük, de a játékos keretek megmaradnak és fejlesztjük az órán
- mozgáskoordinációt, szem-kéz és szem-láb koordinációt
- statikus és dinamikus egyensúlyt
- finommozgásokat gyakoroljuk
- megjelennek a tartásjavító és lúdtalp prevenciós feladatok,
- szenzoros érzékelést,
- logika és koncentráció, egyidejű többcsatornás figyelmet,
Az órákon teret kap a magatartási problémák, funkció-, és beilleszkedési zavarok kezelése és a sport általi nevelés.
A foglalkozásokon a gyerekek már önállóan szülői segítség nélkül egyedül vesznek részt és tornáznak az órán.
Óráinkra kényelmes sportos ruha az ajánlott, cipőt mind a babák, és gyerekek, mind az anyukák otthon hagyhatják.
Ovis izgő-mozgó
Ovis izgő-mozgó
3-6 éves gyerekeknek
A mini izgő-mozgó alapjait tovább visszük, de a játékos keretek megmaradnak és fejlesztjük az órán
- mozgáskoordinációt, szem-kéz és szem-láb koordinációt
- statikus és dinamikus egyensúlyt
- finommozgásokat gyakoroljuk
- megjelennek a tartásjavító és lúdtalp prevenciós feladatok,
- szenzoros érzékelést,
- logika és koncentráció, egyidejű többcsatornás figyelmet,
Az órákon teret kap a magatartási problémák, funkció-, és beilleszkedési zavarok kezelése és a sport általi nevelés.
A foglalkozásokon a gyerekek már önállóan szülői segítség nélkül egyedül vesznek részt és tornáznak az órán.
Óráinkra kényelmes sportos ruha az ajánlott, cipőt mind a babák, és gyerekek, mind az anyukák otthon hagyhatják.
Spárta torna
6-9 éves gyerekeknek
Az ovis izgő-mozgó alapjait tovább visszük, a játékos keretek megmaradnak, de a feladatok egyre összetettebbek és bonyolultabbak, fejlesztjük az órán:
- mozgáskoordinációt, szem-kéz és szem-láb koordinációt
- statikus és dinamikus egyensúlyt
- finommozgásokat gyakoroljuk
- minden órán megjelennek a tartásjavító és lúdtalp torna (prevenciós) feladatok,
- szenzoros érzékelést,
- logika és koncentráció, memóriát,egyidejű többcsatornás figyelmet,
- matematikai készségeket
- verbális-motoros és motoros-motoros szinkront,
- keresztmozgásokat,
- testvázlatot, térbeli tájékozódást.
Az órán a gyerekek már többször dolgoznak csapatban, ezáltal az egymásra figyelés, együttműködés és szocializáció is megjelenik a foglalkozások alkalmával.
Óráinkra kényelmes sportos ruha az ajánlott, cipőt mind a babák, és gyerekek, mind az anyukák otthon hagyhatják.
5 éves kortól
A csoportos Tsmt órákon egy évre előre megtervezett tréningek szerint halad a csoport, ahol a gyermekek az ontogenetikus fejlődésmenet aljáról indulnak. Megerősítjük az alapokat, a mozgásformákat, ha esetleg kimaradt vagy nem helyesen ment végbe a forgás, kúszás vagy mászás itt bepótoljuk a kimaradásokat, leépítjük az esetleg fennmaradt csecsemőkori reflexeket, támogatjuk az idegrendszer érését, a szenzoros érzékelést, erősítjük a kontroll funkciókat, a keresztező mozgásokat, a verbális-motoros, motoros-motoros szinkonokat, fejlesztjük a grafomotorikát.
A foglalkozások során felkészítjük az ovisokat arra, hogy ha odakerülnek a padba, akkor lássák, megértsék, meghallják és le is tudják írni, amit mondanak nekik!
Ugye hogy nem olyan egyszerű ez? Most még nem, de a csoportos Tsmt garantálni fogja a sikert!
Óráinkra kényelmes sportos ruha az ajánlott, cipőt mind a babák, és gyerekek, mind az anyukák otthon hagyhatják.
Iskolaelőkészítő Tsmt
Iskolaelőkészítő Tsmt
5 éves kortól
A csoportos Tsmt órákon egy évre előre megtervezett tréningek szerint halad a csoport, ahol a gyermekek az ontogenetikus fejlődésmenet aljáról indulnak. Megerősítjük az alapokat, a mozgásformákat, ha esetleg kimaradt vagy nem helyesen ment végbe a forgás, kúszás vagy mászás itt bepótoljuk a kimaradásokat, leépítjük az esetleg fennmaradt csecsemőkori reflexeket, támogatjuk az idegrendszer érését, a szenzoros érzékelést, erősítjük a kontroll funkciókat, a keresztező mozgásokat, a verbális-motoros, motoros-motoros szinkonokat, fejlesztjük a grafomotorikát.
A foglalkozások során felkészítjük az ovisokat arra, hogy ha odakerülnek a padba, akkor lássák, megértsék, meghallják és le is tudják írni, amit mondanak nekik!
Ugye hogy nem olyan egyszerű ez? Most még nem, de a csoportos Tsmt garantálni fogja a sikert!
Óráinkra kényelmes sportos ruha az ajánlott, cipőt mind a babák, és gyerekek, mind az anyukák otthon hagyhatják.
Pszichodráma
Hogyan működik a pszichodráma csoport?
A foglalkozásokon kilépünk a hétköznapokból és a gyermekek számára még jól ismert csodavilágba kerülünk. Különböző bemelegítő technikák zenére mozgás, közös zenélés, rajzolás segítségével elővarázsoljuk kreativitásunkat, meséket írunk, azokat eljátsszuk. A gyerekek egyéni fejlődésük mellett gyakorolják az együttműködést, a csoportban létezést. Megtapasztalják, hogy kölcsönösen szükségük van egymásra, tanulják a többiekre figyelést, mások elfogadását. Mindemellett az alkalmak folyamatosan csökkentik a szorongást, növelik az én-erőt. A módszerről bővebben olvashatnak a www.gyermekpszichodrama.hu oldalon.
A gyermekdráma csoportban 5-7 hasonló korú gyermek dolgozik együtt két vezetővel. A foglalkozások hetente egyszer 90 perc hosszúak.
A csoportba kerülés menete:
Első interjú, melyben a szülők találkozhatnak a dramatistákkal, elmesélik, hogyan látják gyermeküket és miért szeretnék őt a csoportba hozni. Az első interjú végén közösen megfogalmazzuk a csoportba járás célját. További egy alkalom anamnézis, ahol a múltbeli történeteket, fejlődést beszéljük át.
Az első három csoportos alkalom még nyitott az új gyerekek becsatlakozására, a harmadik alkalom után azonban kialakul a végleges csoport, a gyerekeket megkérdezve szóban elköteleződünk a csoport végéig, ami a tanévet jelenti!
Árak:
Szülőinterjúra (14000 Ft/alkalom) az induláskor két alkalom, félidőben és a pszichodráma lezárultakor mindenképp szükség van, a csoport közbeni további egyeztetés egyéni megbeszélés kérdése. Kérünk mindenkit, ha a gyermeknél fontos viselkedésváltozást tapasztal, vagy jelentős esemény történik a gyermek életében jelezzék nekünk! Szülőkonzultációra személyesen és az online térben is lehetőség van.
Csoportfoglalkozások 7000 Ft/alkalom. A gyerekek elköteleződése után számítunk a gyerekek rendszeres jelenlétére, hiszen mindenki fontos résztvevője a közös játéknak. Gyakori hiányzás nem csak a saját fejlődést és csoporthoz tartozást hátráltatja, hanem a csoport egészére negatív hatással van. Éppen ezért, valamint a csoporton kívül járó szakmai munka miatt a hiányzások esetén is ki kell fizetni a foglalkozások árát.
A fejlesztő foglalkozáson a gyerekek lehetőséget kapnak, hogy kortársaik körében gyakorolhassák a szociális kommunikációhoz elengedhetetlen készségeket, mint például:
- Csoportos helyzet elfogadása
- Figyelem a társakra
- Viselkedési és játékszabályok betartása
- Kooperáció
- Instrukciók megértése, elfogadása
- Beszélgetési készségek gyakorlása
- Információ- és élménymegosztás
- Udvariassági szabályok
- Szociális rutinok
- Személyes emlékezet
- Érzelmek kifejezése
- Kommunikációs funkciók gyakorlása
Két óratípus közül választhatnak a családok:
> még nem, vagy alig beszélő gyerekek beszédindítása, kommunikációs kedv felkeltése, alternatív kommunikáció használata
> beszélő gyermekek számára, akiknek nehézséget jelent a saját érzelmeik kifejezése, illetve mások szándékainak megértése.
Szociális és kommunikáció fejlesztés
Szociális és kommunikáció fejlesztés
A fejlesztő foglalkozáson a gyerekek lehetőséget kapnak, hogy kortársaik körében gyakorolhassák a szociális kommunikációhoz elengedhetetlen készségeket, mint például:
- Csoportos helyzet elfogadása
- Figyelem a társakra
- Viselkedési és játékszabályok betartása
- Kooperáció
- Instrukciók megértése, elfogadása
- Beszélgetési készségek gyakorlása
- Információ- és élménymegosztás
- Udvariassági szabályok
- Szociális rutinok
- Személyes emlékezet
- Érzelmek kifejezése
- Kommunikációs funkciók gyakorlása
Két óratípus közül választhatnak a családok:
> még nem, vagy alig beszélő gyerekek beszédindítása, kommunikációs kedv felkeltése, alternatív kommunikáció használata
> beszélő gyermekek számára, akiknek nehézséget jelent a saját érzelmeik kifejezése, illetve mások szándékainak megértése.
Zenén innen, mesén túl
Ajánlott korosztály: 6 hó – 3 éves korig.
A Zenén innen, mesén túl egy olyan kreatív zenés foglalkozás, ahol a zene és az életkoruknak megfelelő rövid mese, mondókák, versek és dalok segítségével fejlesztjük a gyerekek kreativitását, ritmusérzékét, hallását és önbizalmát, bővítjük a szókincsét mindezt játékos formában.
A foglalkozásokon a gyerekekkel együtt barangolunk Zeneországba és Meseországba, ahol állat bábokkal találkozunk, akikkel különféle kalandokat élünk át. A foglalkozásokon zongorát, kéz- és ujjbábokat, könnyen megszólaltatható és különleges hangszereket is használok, amiket a gyerekek is kipróbálhatnak.
Számos fejlesztő, kapcsolatteremtő és kapcsolatépítő zenés játékot játszunk, napirendhez köthető dalokat és mondókákat tanulunk és igyekszem megmutatni, hogy hogyan építhető be a mindennapotokba a zene, a zenés játék, és hogyan lehet zenével minden egy kicsit könnyebb.
Több évtizede foglalkozom kisgyermekekkel és szüleikkel, mindig a segítségnyújtás volt a célom és az életfeladatom. Az integrált szülő-csecsemő/kisgyermek konzulensi végzettségemet a Pázmány Péter Katolikus Egyetemen 2012-ben szereztem meg. Ettől az évtől kezdve a harmadik kerületben élő kisgyermekes családokat igyekszem
támogatni konzulensi munkámmal. Alapvégzettségem szerint oligofrénpedagógia-pszichopedagógia szakos gyógypedagógiai tanár vagyok, ezért munkámat áthatja a gyógypedagógusi szemlélet.
Szeretettel várom konzultációra az Óbuda-Békásmegyeren élő kisgyermekes családokat (0-4 éves korig), de az agglomerációból vagy más kerületből érkezőket is.
Milyen kérdésekkel, nehézségekkel fordulhatsz hozzám?
– csecsemőkori gyakori sírás
– alvásproblémák (elalvási, átalvási problémák, gyakori ébredés)
– szoptatási és elválasztási nehézségek
– táplálási, étkezési nehézségek
– viselkedésproblémák (szorongás, agresszió, harapás, dac)
– testvér születése
– szobatisztaság kérdései
– napirenddel kapcsolatos kérdések
– közösségbe lépés nehézségei, közösségben előforduló problémák
– eltérő fejlődés, vagy annak a gyanúja
– ha kimerültnek vagy bizonytalannak érzed magad
– első kisbabád született
A konzultáció ideje: 90 perc
Időpontot ezen a telefonszámon kérhetsz: +36 70 379 8068
Vég Edina
integrált szülő-csecsemő/kisgyermek konzulens,
gyógypedagógus/pszichopedagógus, kisgyermeknevelő
Szülő-csecsemő és kisgyermek konzultáció
Szülő-csecsemő és kisgyermek konzultáció
Több évtizede foglalkozom kisgyermekekkel és szüleikkel, mindig a segítségnyújtás volt a célom és az életfeladatom. Az integrált szülő-csecsemő/kisgyermek konzulensi végzettségemet a Pázmány Péter Katolikus Egyetemen 2012-ben szereztem meg. Ettől az évtől kezdve a harmadik kerületben élő kisgyermekes családokat igyekszem
támogatni konzulensi munkámmal. Alapvégzettségem szerint oligofrénpedagógia-pszichopedagógia szakos gyógypedagógiai tanár vagyok, ezért munkámat áthatja a gyógypedagógusi szemlélet.
Szeretettel várom konzultációra az Óbuda-Békásmegyeren élő kisgyermekes családokat (0-4 éves korig), de az agglomerációból vagy más kerületből érkezőket is.
Milyen kérdésekkel, nehézségekkel fordulhatsz hozzám?
– csecsemőkori gyakori sírás
– alvásproblémák (elalvási, átalvási problémák, gyakori ébredés)
– szoptatási és elválasztási nehézségek
– táplálási, étkezési nehézségek
– viselkedésproblémák (szorongás, agresszió, harapás, dac)
– testvér születése
– szobatisztaság kérdései
– napirenddel kapcsolatos kérdések
– közösségbe lépés nehézségei, közösségben előforduló problémák
– eltérő fejlődés, vagy annak a gyanúja
– ha kimerültnek vagy bizonytalannak érzed magad
– első kisbabád született
A konzultáció ideje: 90 perc
Időpontot ezen a telefonszámon kérhetsz: +36 70 379 8068
Vég Edina
integrált szülő-csecsemő/kisgyermek konzulens,
gyógypedagógus/pszichopedagógus, kisgyermeknevelő
Magical Baby Spa
A Magical Baby Spa Program
Miért éppen a vízzel kombináljuk a szárazföldi tornát? Ez több mint egy megnyugtató élmény. Számos fizikai és érzelmi előnnyel jár. Azért érzik magukat olyan jól nálunk a babák a vízben, mert a közelmúltban kilenc hónapot töltöttek a magzatvízben lebegve. A Spa program már 1 hónapos kortól használható hisz a legbiztonságosabb és leghigiénikusabb a ma ismert vízi módszerek közül. A foglalkozások fejlesztik a babák koordinációját, erősítik az izomzatukat, oldják a feszességet és javítják a közérzetüket. A Magical Baby Spa-t úgy hoztuk létre és fejlesztettük ki, hogy a babák számára a legjobb életkezdést biztosítsa!
Kinek ajánljuk?
Minden babának, már 1 hónapos kortól, a köldök begyógyulása után.
Program menete:
- az Oktató a szülőket köszönti (max. 3-4 baba)
- bemelegítő babatorna
- mozgásfejlődés elősegítése mondókákra a névre szóló jacuzziban
- szabad mozgás a speciális baba nyakúszóban fényterápiával
- lazító, kényeztető masszázs
A program jótékony hatásai:
- A víznek számos pozitív hatása van:
- Felidézi a babákban a méhben eltöltött időt.
- Normalizálja az izomtónust és növeli az izomerőt.
- A vesztibuláris rendszeren keresztül pozitív hatást gyakorol az idegrendszerre.
- Fejleszti a kognitív funkciókat.
- Jótékony hatással van minden szenzoros területre (hallás, látás, bőrérzékelés…).
- A víz felhajtó erejének köszönhetően megkönnyíti a mozgást, de közegellenállása nehezíti. Ezek a lehetőségek csak a vízben érhetőek el.
- A melegvíz lazítja az izmokat.
- A vízi közeg mozgásra ösztönzi a babákat.
- Segíthet az alvásban és megnyugtathatja a nyugtalan babákat.
- A lebegés jótékonyan hat baba érzelmi és fizikai fejlődésére.
- A lebegés fejleszti a baba egyensúlyát és koordinációját, ami hosszú távon segíti a kúszást, mászást, felállást, elindulást és az úszást.
- A víz nyomása segít a kólika ellen, és pozitívan hat az emésztésre.
- A víz enyhe nyomása a mellkasra és a bordaközi izmokra serkenti a tüdő kapacitását, ezáltal erősödik légzőrendszer.
- A baby spa foglalkozás egy könnyű „edzés”, amely segít erősíteni a baba tüdejét, izmait és szívét.
Bejelentkezés SPORTMATE applikáción keresztül!
A tánc egy csodás eszköz, aminek segítségével megtaníthatom a növendékeknek, hogy milyen jó dolog a testünkben lenni, és tudatosan használni azt. A balett alapok elsajátítása mellett nagy hangsúlyt fektetek az érzelmi intelligencia fejlesztésére, a mesepszichológia technikáival.
Minden foglalkozás egy mesére épül, ami segíti a piciket a szocializációban, illetve így nem elvárás, hanem izgalmas kaland a mozgás. Az órákat a csoport aznapi energiaszintjéhez igazítom. A foglalkozásokat egy rövid relaxációval zárjuk, majd minden balerina kap matricát a részvételért.
Várlak Titeket szeretettel az óráimon!
Baby balett: 3-4 éveseknek
Balett: 5-6 éveseknek
Nagylány balett: 7-10 éveseknek
Felnőtt balett: bárkinek
Jelentkezés: Mihály Regina Sára 0620-245-4399
Facebook: Balerinaképző-artbeatacademy
Instagram: balerinakepzo_mihalyregina
Balett
Balett
A tánc egy csodás eszköz, aminek segítségével megtaníthatom a növendékeknek, hogy milyen jó dolog a testünkben lenni, és tudatosan használni azt. A balett alapok elsajátítása mellett nagy hangsúlyt fektetek az érzelmi intelligencia fejlesztésére, a mesepszichológia technikáival.
Minden foglalkozás egy mesére épül, ami segíti a piciket a szocializációban, illetve így nem elvárás, hanem izgalmas kaland a mozgás. Az órákat a csoport aznapi energiaszintjéhez igazítom. A foglalkozásokat egy rövid relaxációval zárjuk, majd minden balerina kap matricát a részvételért.
Várlak Titeket szeretettel az óráimon!
Baby balett: 3-4 éveseknek
Balett: 5-6 éveseknek
Nagylány balett: 7-10 éveseknek
Felnőtt balett: bárkinek
Jelentkezés: Mihály Regina Sára 0620-245-4399
Facebook: Balerinaképző-artbeatacademy
Instagram: balerinakepzo_mihalyregina
Tsmt 2-3 éveseknek
Tsmt 2-3 éveseknek
Miért jó?
A csoportos TSMT foglalkozáson a 2-3 éves gyerkőcök még a Szülőkkel közösen tornáznak, így tanulnak meg új mozgásformákat, ügyesednek a nagymozgások és finommozgások terén, végeznek olyan gyakorlatokat, amik segítenek a csecsemőkori reflexek integrálódásában és támogatják az idegrendszer fejlődését. A csoportos környezet lehetőséget ad arra, hogy interakcióba léphessenek hasonló korú gyerekekkel, egymást figyelve javuljon a motoros mintamásolásuk, együttműködési készségük.
Kiknek ajánlott?
Kifejezetten javasolt abban az esetben, ha a gyermek otthoni környezetben már:
– kevésbé együttműködő,
– megkésett vagy atipikus a beszédfejlődése,
– nagymozgások és finommotorika terén korához képest éretlenebb
A terápia során heti 2 alkalommal 45 perces foglalkozás keretében olyan mozgásokat végzünk, amik
– fejlesztik az idegrendszert, a kognitív funkciókat, a memóriát és az utánzási képességet
– javítják a mozgás és a beszéd szinkronját, ritmusérzéket
– erősítenek, növelik a terhelhetőséget
– segítik a belső kontrollok, impulzusgátló funkciók fejlődését
– fejlesztik a figyelmi funkciókat
– sikerélményt nyújtanak, így támogatva a megfelelő önbizalom kialakulását
– közösségi élményt nyújtanak.
Gondozva nevelni – nevelve gondozni
Szeretettel várjuk az édesanyákat és édesapákat foglalkozásainkra csecsemőjükkel vagy kisgyermekükkel együtt.
Minden alkalommal egy-egy aktuális gondozási, nevelési témát járunk körbe, közös játék keretében.
A foglalkozásokat szerdánként tartjuk:
– csecsemők és tipegők: 9:00 –
A csoportok létszáma: 5-6 fő
Bejelentkezés telefonon: +36 70 685 2061
A foglalkozás ára alkalmanként: 4.000 Ft
A foglalkozást vezeti:
Tárnoki Zsóka
kisgyermeknevelő, gyógypedagógiai tanár, pszichopedagógus, korai fejlesztő 40 éve segítem a családokat a 0-3-4 éves korosztály nevelésében, a CSALÁD. születésében. Az érintést, a lelassulást, a kötődést tartom az egyik legfontosabbnak az anya – gyermek – apa kapcsolatban. Mit kell és mit lehet megfigyelni gyermekünkön?
CSECSEMŐ és KISDED KLUB
CSECSEMŐ és KISDED KLUB
Gondozva nevelni – nevelve gondozni
Szeretettel várjuk az édesanyákat és édesapákat foglalkozásainkra csecsemőjükkel vagy kisgyermekükkel együtt.
Minden alkalommal egy-egy aktuális gondozási, nevelési témát járunk körbe, közös játék keretében.
A foglalkozásokat szerdánként tartjuk:
– csecsemők és tipegők: 9:00 –
A csoportok létszáma: 5-6 fő
Bejelentkezés telefonon: +36 70 685 2061
A foglalkozás ára alkalmanként: 4.000 Ft
A foglalkozást vezeti:
Tárnoki Zsóka
kisgyermeknevelő, gyógypedagógiai tanár, pszichopedagógus, korai fejlesztő 40 éve segítem a családokat a 0-3-4 éves korosztály nevelésében, a CSALÁD. születésében. Az érintést, a lelassulást, a kötődést tartom az egyik legfontosabbnak az anya – gyermek – apa kapcsolatban. Mit kell és mit lehet megfigyelni gyermekünkön?
Egyéni Gyerek Foglalkozások
Tervezett szenzomotoros tréning – TSMT
3 hónapos kortól 11éves korig
Kutatások igazolják, hogy minél korábban észleli a szülő és kezd el foglalkozni gyermeke lemaradásával, annál könnyebb a felzárkóztatás és életkorának megfelelő szintre hozása. A fejlesztések iskolakezdés előtt a legmeghatározóbbak, mivel ilyenkor a gyermek még nincs annyira leterhelve, jobbak az alkalmazkodási képességei, az organikus éretlenség hamarabb kezelhető, és az elért szint tartósabban rögzül. A TSMT, egy edzéselmélet alapszabályain alapuló mozgásterápia, mely az idegrendszer érését segíti elő, és közben nagy hangsúlyt fordít a finommotorika, nagymozgások, anyanyelvi és kommunikáció fejlődés, egyidejű többcsatornás figyelem, koordináció, egyensúly, lateralitás és dominancia kialakulására is egyaránt. Ezek a képességek elengedhetetlenek az iskolai sikeres beválásban, mely a gyermek további teljesítményére és Életére is kihat.
A terápia minden esetben egy szenzomotoros szemléletű vizsgálattal kezdődik, mely képet ad arról, hogy a gyermek idegrendszerének érési folyamatai sikeresen zajlanak-e , illetve arról, hogy van-e bármilyen részképesség deficitje. Az eredmények tudatában egy személyre szabott torna írása és betanítása követketik a gyermeknek és szülő(k)nek, amit otthon tudnak végezni „home-training” formában. 2-4 hetes kontrollokon pedig folyamatos ellenőrzés alatt áll a fejlődés. A terápia ideje nem meghatározott, mivel minden gyermek más, és máshogyan reagálhat rá, az egyéni felzárkóztatása a cél.
Leggyakoribb organikus éretlenség/sérülés tünetei:
- megkésett mozgásfejlődés
- megkésett beszédfejlődés
- tartós táplálkozási/szopási nehézség
- lábujjhegyezés
- rossz egyensúly, sok esés kitámasztás nélkül
- hiperaktivitás, figyelemzavar
- izomtónus eloszlási zavarok (hanyag tartás, hipotónia, spaszticitás)
- alvási zavarok, nehéz megnyugtathatóság
- viselkedészavar/ dührohamok
- ingerérzékenység vagy ingeréhség (nem szeret hintázni vagy állandóan pörög-forog)
- rossz mozgáskoordináció, bátortalan mozgás
- kontroll funkció gyengeség
- tanulási nehézségek/zavarok
A tünetek célirányos terápia nélkül rögzülni fognak azon a szinten, ahol jelentkeztek és tovább akadályozzák az idegrendszer érési folyamatainak sikeres működését.
Korlátozott számban lehetőség van egyéni foglalkozáson részt venni már meglévő autizmus diagnózissal rendelkező gyerekeknek, illetve autizmus gyanú esetén is.
Miben tudok segíteni?
- Nem, vagy alig beszélő gyermekek kommunikációs eszközeinek megtervezése, elkészítése közösen.
- Autizmus spektrum zavarban enyhén érintett, jó beszédkészségű gyermekek számára szociális készségek fejlesztése: Én-könyv, napló, szociális történetek bevezetése.
- Akadémikus készségek fejlesztése, viselkedés problémák feltérképezése, és önállóság segítése.
Autizmus specifikus foglalkozás
Autizmus specifikus foglalkozás
Korlátozott számban lehetőség van egyéni foglalkozáson részt venni már meglévő autizmus diagnózissal rendelkező gyerekeknek, illetve autizmus gyanú esetén is.
Miben tudok segíteni?
- Nem, vagy alig beszélő gyermekek kommunikációs eszközeinek megtervezése, elkészítése közösen.
- Autizmus spektrum zavarban enyhén érintett, jó beszédkészségű gyermekek számára szociális készségek fejlesztése: Én-könyv, napló, szociális történetek bevezetése.
- Akadémikus készségek fejlesztése, viselkedés problémák feltérképezése, és önállóság segítése.
LONGI kid
A TSMT terápia bementi szűrőeljárása a Longitudinális Komplex vizsgálat, ami egy szenzomotoros alapú teszt. 3 hónapos kortól 11 éves korig méri a gyermekek szenzoros, motoros és kognitív részképességeit. A LongiKid vizsgálat kiértékelése segít abban, hogy megállapíthassuk, javasolt-e a fejlesztő terápia megkezdése, esetleg egyéb szakember felkeresése. A vizsgálat a szülő jelenlétében történik, aki így objektív képet szerezhet a gyermek aktuális állapotáról olyan területeken, mint:
- Idegrendszer érettsége (archaikus reflexek, atipikus reakciók és a mozgásos területek kéreg alatti funkciói).
- Nagymozgások és finommotorika (mozgásos tevékenységek folyamatos, könnyed kivitelezése).
- Kognitív terület (többek között az iskolai beváláshoz is szükséges figyelmi funkciók).
- Nyelvi terület (kifejező és befogadó nyelvi készségek). Megkésett beszédfejlődés esetén az elakadás szintjének pontos megállapítása.
- Pszichés-szociális terület (együttműködés, interakciók, gátló funkciók).
- Kiegészítő területek: tartás – és izomtónus vizsgálat és alapszintű audiológiai- és látásvizsgálat.