Gyerek
Foglalkozások

Csoportos Gyerek Foglalkozások

Alapozó mozgásfejlesztés

Gyermeke érett-e az iskolakezdésre, rendelkezik-e a megfelelő fejlettséggel ahhoz, hogy helyt álljon az iskolában? Könnyen veszi-e az akadályokat az írás, olvasás, matematika, sportok terén? Végig tudja-e ülni a gyermeke koncentráltan a tanórákat?

Az Alapozó terápia módszerével a fejlesztés során speciális mozgáskoordinációs mint: keresztező, testvonal átlépő, homloklebeny (koncentrációt fejlesztő), dominancia kialakító és megerősítő, finommotorika előkészítő feladatokat végzünk, melyekkel hozzájárulunk a későbbi iskolai beváláshoz, kudarcok megelőzéséhez.

Ajánljuk az alapozó mozgásfejlesztést, ha:

  • gyermeke mozgásügyességben nem elég érett, nem éri el kortársait,
  • nagyon nem akar rajzolni,
  • gyenge a grafomotorikája,
  • nem alakult ki a kezessége, holott már elmúlt öt éves, (kialakulatlan a dominanciája)
  • gyermeke már iskolás, és az olvasás nem megy neki,
  • vagy jól olvas, de nem érti,
  • esetleg jól érti, de rossz technikával olvas, vagy a kettő együtt,
  • gyermeke írása olvashatatlan, nehézkes, görcsös, (alaki diszgráfiája van)
  • esetleg a sorokat nem tudja tartani,
  • motoros nyugtalanság jellemző rá,
  • figyelemzavara vagy viselkedési problémája van.

5 hónapos kortól kúszó, mászó, totyogó babáknak

A legkisebbeket várjuk erre a tornára, ahol játékos feladatokon keresztül:

  • segítjük mozgásfejlődést
  • erősítjük a kis izmokat
  • keresztcsatornák működését,
  • szem-kéz koordinációt,
  • figyelmet és koncentrációt,
  • szenzoros érzékelést fejlesztjük

Ezek mellett, különböző ingerekkel és a tapasztalással teret adunk nekik a kibontakozásra, a saját határoknak, teljesítőképességnek és a világnak a megismerésére.

Óráinkra kényelmes sportos ruha az ajánlott, cipőt mind a babák, és gyerekek, mind az anyukák otthon hagyhatják. 



Kezes-lábas torna

Mini izgő-mozgó torna

Önállóan járni tudó babáknak 1-3 év

Az órán sok eszközt használva, játékos formában:

  • fejlesztjük a mozgáskoordinációt,
  • szem-kéz és szem-láb koordinációt
  • statikus és dinamikus egyensúlyt
  • finommozgásokat és nagymozgásokat gyakoroljuk
  • figyelmet, koncentrációt és feladat tudatot erősítjük
  • szenzoros érzékelést fejlesztjük
  • erősítő hatású gyakorlatokat végzünk
  • lúdtalp prevenciós feladatokkal támogatjuk a talp-, boka-, lábszár izmainak erősödését.

Az órán a gyerekek a szülővel együtt, közösen tornáznak ezáltal mélyítik el kapcsolatuk és töltenek közös minőségi időt is együtt.

Óráinkra kényelmes sportos ruha az ajánlott, cipőt mind a babák, és gyerekek, mind az anyukák otthon hagyhatják.

3-6 éves gyerekeknek

A mini izgő-mozgó alapjait tovább visszük, de a játékos keretek megmaradnak és fejlesztjük az órán

  • mozgáskoordinációt, szem-kéz és szem-láb koordinációt
  • statikus és dinamikus egyensúlyt
  • finommozgásokat gyakoroljuk
  • megjelennek a tartásjavító és lúdtalp prevenciós feladatok,
  • szenzoros érzékelést,
  • logika és koncentráció, egyidejű többcsatornás figyelmet,

Az órákon teret kap a magatartási problémák, funkció-, és beilleszkedési zavarok kezelése és a sport általi nevelés.
A foglalkozásokon a gyerekek már önállóan szülői segítség nélkül egyedül vesznek részt és tornáznak az órán.

Óráinkra kényelmes sportos ruha az ajánlott, cipőt mind a babák, és gyerekek, mind az anyukák otthon hagyhatják. 

Ovis izgő-mozgó

Iskolás mozgásfejlesztés

6-9 éves gyerekeknek
Az ovis izgő-mozgó alapjait tovább visszük, a játékos keretek megmaradnak, de a feladatok egyre összetettebbek és bonyolultabbak, fejlesztjük az órán:

  • mozgáskoordinációt, szem-kéz és szem-láb koordinációt
  • statikus és dinamikus egyensúlyt
  • finommozgásokat gyakoroljuk
  •  minden órán megjelennek a tartásjavító és lúdtalp torna (prevenciós) feladatok,
  • szenzoros érzékelést,
  • logika és koncentráció, memóriát,egyidejű többcsatornás figyelmet,
  • matematikai készségeket
  • verbális-motoros és motoros-motoros szinkront,
  •  keresztmozgásokat,
  • testvázlatot, térbeli tájékozódást.

Az órán a gyerekek már többször dolgoznak csapatban, ezáltal az egymásra figyelés, együttműködés és szocializáció is megjelenik a foglalkozások alkalmával.

Óráinkra kényelmes sportos ruha az ajánlott, cipőt mind a babák, és gyerekek, mind az anyukák otthon hagyhatják.

5 éves kortól

A csoportos Tsmt órákon egy évre előre megtervezett tréningek szerint halad a csoport, ahol a gyermekek az ontogenetikus fejlődésmenet aljáról indulnak. Megerősítjük az alapokat, a mozgásformákat, ha esetleg kimaradt vagy nem helyesen ment végbe a forgás, kúszás vagy mászás itt bepótoljuk a kimaradásokat, leépítjük az esetleg fennmaradt csecsemőkori reflexeket, támogatjuk az idegrendszer érését, a szenzoros érzékelést, erősítjük a kontroll funkciókat, a keresztező mozgásokat, a verbális-motoros, motoros-motoros szinkonokat, fejlesztjük a grafomotorikát.

A foglalkozások során felkészítjük az ovisokat arra, hogy ha odakerülnek a padba, akkor lássák, megértsék, meghallják és le is tudják írni, amit mondanak nekik!
Ugye hogy nem olyan egyszerű ez? Most még nem, de a csoportos Tsmt garantálni fogja a sikert!

Óráinkra kényelmes sportos ruha az ajánlott, cipőt mind a babák, és gyerekek, mind az anyukák otthon hagyhatják. 

Iskolaelőkészítő Tsmt

Iskola előkészítő foglalkozás

A nagycsoportos gyerekek felmérése után lehetőség van iskolaelőkészítő foglalkozáson részt venni.

A foglalkozásokon az alábbi területek fejlesztésével foglalkozunk, ilyen feladatokkal találkozhatnak a gyerekek: grafomotorika, szem-kéz koordináció, irányok, vizuális minta követése, formamásolás, rész-egész viszonyok, téri és időbeli tájékozódás, szókincs, főfogalmak, beszédészlelés, szövegértés.

A foglalkozásokon nagy hangsúlyt kap a szociális kommunikáció fejlesztése, mert fontos, hogy gyerekek bátran szólaljanak meg a suliban, és ki tudják fejezni magukat.

A fejlesztő foglalkozáson a gyerekek lehetőséget kapnak, hogy kortársaik körében gyakorolhassák a szociális kommunikációhoz elengedhetetlen készségeket, mint például:

  • Csoportos helyzet elfogadása
  • Figyelem a társakra
  • Viselkedési és játékszabályok betartása
  • Kooperáció
  • Instrukciók megértése, elfogadása
  • Beszélgetési készségek gyakorlása
  • Információ- és élménymegosztás
  • Udvariassági szabályok
  • Szociális rutinok
  • Személyes emlékezet
  • Érzelmek kifejezése
  • Kommunikációs funkciók gyakorlása

Két óratípus közül választhatnak a családok: 
> még nem, vagy alig beszélő gyerekek beszédindítása, kommunikációs kedv felkeltése, alternatív kommunikáció használata
> beszélő gyermekek számára, akiknek nehézséget jelent a saját érzelmeik kifejezése, illetve mások szándékainak megértése.

Szociális és kommunikáció fejlesztés

Zenén innen, mesén túl

Ajánlott korosztály: 6 hó – 3 éves korig.

A Zenén innen, mesén túl egy olyan kreatív zenés foglalkozás, ahol a zene és az életkoruknak megfelelő rövid mese, mondókák, versek és dalok segítségével fejlesztjük a gyerekek kreativitását, ritmusérzékét, hallását és önbizalmát, bővítjük a szókincsét mindezt játékos formában.

A foglalkozásokon a gyerekekkel együtt barangolunk Zeneországba és Meseországba, ahol állat bábokkal találkozunk, akikkel különféle kalandokat élünk át. A foglalkozásokon zongorát, kéz- és ujjbábokat, könnyen megszólaltatható és különleges hangszereket is használok, amiket a gyerekek is kipróbálhatnak.

Számos fejlesztő, kapcsolatteremtő és kapcsolatépítő zenés játékot játszunk, napirendhez köthető dalokat és mondókákat tanulunk és igyekszem megmutatni, hogy hogyan építhető be a mindennapotokba a zene, a zenés játék, és hogyan lehet zenével minden egy kicsit könnyebb.

Az edzést közös meghajlással ( tornasorban ) kezdjük, majd bemelegítés után játékos, reflexgyorsító, koordinációs képességeket javító gyakorlatokat csinálunk. Könnyen tanulható alap ütéseket, rúgásokat, fogásokból való szabadulásokat veszünk át és ismételjük folyamatosan mindig egy kicsit ráépítve a már megtanultakhoz. Erősítés, levezetés, nyújtás elengedhetetlen a gyerekeknél is. Végül az edzés végén a tiszteletet újra megadva közös meghajlás.
Gyerekeknél nagyobb hangsúlyt fektetek a probléma megelőzésére, a kommunikációra, illetve az úgy nevezett „szelíd” megoldásokra és megtanuljuk a hétköznapi tárgyak önvédelmi használatát.

Sajnos az iskolákban is egyre több az erőszakos atrocitás. Egy támadás nem csak fizikai bántalmazásról szól. A lelki trauma akár hosszú évekig is problémákat okozhat a gyerekeknél. Bezárkózik, nem mer újra kimenni az utcára, nem mer bemenni az iskolába. Az ilyen fajta veszélyes szituációkra fogunk megoldásokat találni, több téren.

Sok szeretettel várok minden gyereket, akik mozgás közben még önvédelmet is szeretnének tanulni!

Gyerek Önvédelem

Magical Baby Spa

A Magical Baby Spa Program

Miért éppen a vízzel kombináljuk a szárazföldi tornát? Ez több mint egy megnyugtató élmény. Számos fizikai és érzelmi előnnyel jár. Azért érzik magukat olyan jól nálunk a babák a vízben, mert a közelmúltban kilenc hónapot töltöttek a magzatvízben lebegve. A Spa program már 1 hónapos kortól használható hisz a legbiztonságosabb és leghigiénikusabb a ma ismert vízi módszerek közül. A foglalkozások fejlesztik a babák koordinációját, erősítik az izomzatukat, oldják a feszességet és javítják a közérzetüket. A Magical Baby Spa-t úgy hoztuk létre és fejlesztettük ki, hogy a babák számára a legjobb életkezdést biztosítsa!

Kinek ajánljuk?
Minden babának, már 1 hónapos kortól, a köldök begyógyulása után.

Program menete:

  • az Oktató a szülőket köszönti (max. 3-4 baba)
  • bemelegítő babatorna
  • mozgásfejlődés elősegítése mondókákra a névre szóló jacuzziban
  • szabad mozgás a speciális baba nyakúszóban fényterápiával
  • lazító, kényeztető masszázs

A program jótékony hatásai:

  • A víznek számos pozitív hatása van: 
  • Felidézi a babákban a méhben eltöltött időt.
  • Normalizálja az izomtónust és növeli az izomerőt.
  • A vesztibuláris rendszeren keresztül pozitív hatást gyakorol az idegrendszerre.
  • Fejleszti a kognitív funkciókat.
  • Jótékony hatással van minden szenzoros területre (hallás, látás, bőrérzékelés…).
  • A víz felhajtó erejének köszönhetően megkönnyíti a mozgást, de közegellenállása nehezíti. Ezek a lehetőségek csak a vízben érhetőek el.
  • A melegvíz lazítja az izmokat.
  • A vízi közeg mozgásra ösztönzi a babákat.
  • Segíthet az alvásban és megnyugtathatja a nyugtalan babákat.
  • A lebegés jótékonyan hat baba érzelmi és fizikai fejlődésére.
  • A lebegés fejleszti a baba egyensúlyát és koordinációját, ami hosszú távon segíti a kúszást, mászást, felállást, elindulást és az úszást.
  • A víz nyomása segít a kólika ellen, és pozitívan hat az emésztésre.
  • A víz enyhe nyomása a mellkasra és a bordaközi izmokra serkenti a tüdő kapacitását, ezáltal erősödik légzőrendszer.
  • Az baby spa foglalkozás egy könnyű „edzés”, amely segít erősíteni a baba tüdejét, izmait és szívét.

    Weboldal
    Facebook

A tánc egy csodás eszköz, aminek segítségével megtaníthatom a növendékeknek, hogy milyen jó dolog a testünkben lenni, és tudatosan használni azt. A balett alapok elsajátítása mellett nagy hangsúlyt feltetek az érzelmi intelligencia fejlesztésére, a mesepszichológia technikáival. 

Minden foglalkozás egy mesére épül, ami segíti a piciket a szocializációban, illetve így nem elvárás, hanem izgalmas kaland a mozgás. Az órákat a csoport aznapi energiaszintjéhez igazítom. A foglalkozásokat egy rövid relaxációval zárjuk, majd minden balerina kap matricát a részvételért.

Várlak Titeket szeretettel az óráimon.



Balett

Egyéni Gyerek Foglalkozások

Tervezett szenzomotoros tréning – TSMT

3 hónapos kortól 11éves korig

Kutatások igazolják, hogy minél korábban észleli a szülő és kezd el foglalkozni gyermeke lemaradásával, annál könnyebb a felzárkóztatás és életkorának megfelelő szintre hozása. A fejlesztések iskolakezdés előtt a legmeghatározóbbak, mivel ilyenkor a gyermek még nincs annyira leterhelve, jobbak az alkalmazkodási képességei, az organikus éretlenség hamarabb kezelhető, és az elért szint tartósabban rögzül. A TSMT, egy edzéselmélet alapszabályain alapuló mozgásterápia, mely az idegrendszer érését segíti elő, és közben nagy hangsúlyt fordít a finommotorika, nagymozgások, anyanyelvi és kommunikáció fejlődés, egyidejű többcsatornás figyelem, koordináció, egyensúly, lateralitás és dominancia kialakulására is egyaránt. Ezek a képességek elengedhetetlenek az iskolai sikeres beválásban, mely a gyermek további teljesítményére és Életére is kihat.
A terápia minden esetben egy szenzomotoros szemléletű vizsgálattal kezdődik, mely képet ad arról, hogy a gyermek idegrendszerének érési folyamatai sikeresen zajlanak-e , illetve arról, hogy van-e bármilyen részképesség deficitje. Az eredmények tudatában egy személyre szabott torna írása és betanítása követketik a gyermeknek és szülő(k)nek, amit otthon tudnak végezni „home-training” formában. 2-4 hetes kontrollokon pedig folyamatos ellenőrzés alatt áll a fejlődés. A terápia ideje nem meghatározott, mivel minden gyermek más, és máshogyan reagálhat rá, az egyéni felzárkóztatása a cél.

Leggyakoribb organikus éretlenség/sérülés tünetei:

  • megkésett mozgásfejlődés
  • megkésett beszédfejlődés
  • tartós táplálkozási/szopási nehézség
  • lábujjhegyezés
  • rossz egyensúly, sok esés kitámasztás nélkül
  • hiperaktivitás, figyelemzavar
  • izomtónus eloszlási zavarok (hanyag tartás, hipotónia, spaszticitás)
  • alvási zavarok, nehéz megnyugtathatóság
  • viselkedészavar/ dührohamok
  • ingerérzékenység vagy ingeréhség (nem szeret hintázni vagy állandóan pörög-forog)
  • rossz mozgáskoordináció, bátortalan mozgás
  • kontroll funkció gyengeség
  • tanulási nehézségek/zavarok

A tünetek célirányos terápia nélkül rögzülni fognak azon a szinten, ahol jelentkeztek és tovább akadályozzák az idegrendszer érési folyamatainak sikeres működését.

Korlátozott számban lehetőség van egyéni foglalkozáson részt venni már meglévő autizmus diagnózissal rendelkező gyerekeknek, illetve autizmus gyanú esetén is.

Miben tudok segíteni?

  • Nem, vagy alig beszélő gyermekek kommunikációs eszközeinek megtervezése, elkészítése közösen.
  • Autizmus spektrum zavarban enyhén érintett, jó beszédkészségű gyermekek számára szociális készségek fejlesztése: Én-könyv, napló, szociális történetek bevezetése.
  • Akadémikus készségek fejlesztése, viselkedés problémák feltérképezése, és önállóság segítése.

Autizmus specifikus foglalkozás

Szülő és pedagógus konzultáció

Meglévő autizmus diagnózissal rendelkező (illetve autizmus gyanú esetén) a gyerekek szülei és pedagógusok számára tanácsadás:

  • Beszélgetés az autizmusról (hasznos információk, jó gyakorlatok)
  • módszerek, eszközök bemutatása,
  • valamint egyénre szabott tanácsadás.

Felmérések:

  • Iskolaérettségi felmérés
  • Szociális és kommunikációs készségek felmérése