Borzsák Anna, Pap-Koponyás Ágota

Közös kapcsolódásunk, az Alapozó Terápia adta meg az együttműködésünknek azt a lehetőséget, hogy főleg a 5-10 éves korosztályú gyermekekkel való együttműködés során támogassuk a gyermeki idegrendszer mozgásos-érzékszervi fejlesztését.

Az Alapozó terápia módszerével a fejlesztés során speciális mozgáskoordinációs mint: keresztező, testvonal átlépő, homloklebeny (koncentrációt fejlesztő), dominancia kialakító és megerősítő, finommotorika előkészítő feladatokat végzünk, melyekkel hozzájárulunk a későbbi iskolai beváláshoz, kudarcok megelőzéséhez.

Ezen kívül mindketten foglalkozunk egyéni és kiscsoportos formában is gyermekek fejlesztésével a III. kerületben.

Rólunk

Borzsák Anna és Pap-Koponyás Ágota mozgásfejlesztők vagyunk, a Tündérvirág Mozgás Kuckóban páros csoportvezetéssel 8-10 fős létszámú csoportban alapozó mozgásfejlesztést tartunk. A közös vezetés előnye, hogy mivel a foglalkozásokon ketten vagyunk jelen, mind a vizsgálatkor, mind a fejlesztéskor kellő figyelem irányul a gyermekek felé. Ez lehetővé teszi a fejlődésük, teljesítményük nyomon követését, egyéni igényeknek megfelelő fejlesztését.

Mind a ketten rendelkezünk pedagógiai alapvégzettséggel, melyhez elvégeztük a mozgásfejlesztéshez szükséges ráépülő képzéseket.
Édesanyaként szembesültünk azokkal a feladatokkal, nehézségekkel, amik az iskolába készülő gyermekek kapcsán aggodalommal töltik el a szülőt.
Érett-e az iskolakezdésre, rendelkezik-e a megfelelő fejlettséggel ahhoz, hogy helyt álljon az iskolában?
Könnyen veszi-e az akadályokat az írás, olvasás, matematika, sportok terén?
Végig tudja-e ülni a gyermekem koncentráltan a tanórákat?

Végzettségeink:

Anna: TSMT (Tervezett Szenszomotoros Tréning) egyéni és csoportos terapeuta, valamint Alapozó mozgásfejlesztő és terapeuta végzettség
Ágota: Komplex Mozgásterápiás fejlesztő (Kulcsár-féle) és Alapozó mozgásfejlesztő végzettség

Ajánljuk az alapozó mozgásfejlesztést, ha:

  • gyermeke mozgásügyességben nem elég érett, nem éri el kortársait,
  • nagyon nem akar rajzolni,
  • gyenge a grafomotorikája,
  • nem alakult ki a kezessége, holott már elmúlt öt éves, (kialakulatlan a dominanciája)
  • gyermeke már iskolás, és az olvasás nem megy neki,
    vagy jól olvas, de nem érti,
  • esetleg jól érti, de rossz technikával olvas, vagy a kettő együtt,
  • gyermeke írása olvashatatlan, nehézkes, görcsös, (alaki diszgráfiája van)
  • esetleg a sorokat nem tudja tartani,
  • motoros nyugtalanság jellemző rá,
  • figyelemzavara vagy viselkedési problémája van.