Borzsák Anna, Pap-Koponyás Ágota
Közös kapcsolódásunk, az Alapozó Terápia adta meg az együttműködésünknek azt a lehetőséget, hogy főleg a 5-10 éves korosztályú gyermekekkel való együttműködés során támogassuk a gyermeki idegrendszer mozgásos-érzékszervi fejlesztését.
Az Alapozó terápia módszerével a fejlesztés során speciális mozgáskoordinációs mint: keresztező, testvonal átlépő, homloklebeny (koncentrációt fejlesztő), dominancia kialakító és megerősítő, finommotorika előkészítő feladatokat végzünk, melyekkel hozzájárulunk a későbbi iskolai beváláshoz, kudarcok megelőzéséhez.
Ezen kívül mindketten foglalkozunk egyéni és kiscsoportos formában is gyermekek fejlesztésével a III. kerületben.
Rólunk
Borzsák Anna és Pap-Koponyás Ágota mozgásfejlesztők vagyunk, a Tündérvirág Mozgás Kuckóban páros csoportvezetéssel 8-10 fős létszámú csoportban alapozó mozgásfejlesztést tartunk. A közös vezetés előnye, hogy mivel a foglalkozásokon ketten vagyunk jelen, mind a vizsgálatkor, mind a fejlesztéskor kellő figyelem irányul a gyermekek felé. Ez lehetővé teszi a fejlődésük, teljesítményük nyomon követését, egyéni igényeknek megfelelő fejlesztését.
Mind a ketten rendelkezünk pedagógiai alapvégzettséggel, melyhez elvégeztük a mozgásfejlesztéshez szükséges ráépülő képzéseket.
Édesanyaként szembesültünk azokkal a feladatokkal, nehézségekkel, amik az iskolába készülő gyermekek kapcsán aggodalommal töltik el a szülőt.
Érett-e az iskolakezdésre, rendelkezik-e a megfelelő fejlettséggel ahhoz, hogy helyt álljon az iskolában?
Könnyen veszi-e az akadályokat az írás, olvasás, matematika, sportok terén?
Végig tudja-e ülni a gyermekem koncentráltan a tanórákat?
Végzettségeink:
Anna: TSMT (Tervezett Szenszomotoros Tréning) egyéni és csoportos terapeuta, valamint Alapozó mozgásfejlesztő és terapeuta végzettség
Ágota: Komplex Mozgásterápiás fejlesztő (Kulcsár-féle) és Alapozó mozgásfejlesztő végzettség
Ajánljuk az alapozó mozgásfejlesztést, ha:
- gyermeke mozgásügyességben nem elég érett, nem éri el kortársait,
- nagyon nem akar rajzolni,
- gyenge a grafomotorikája,
- nem alakult ki a kezessége, holott már elmúlt öt éves, (kialakulatlan a dominanciája)
- gyermeke már iskolás, és az olvasás nem megy neki,
vagy jól olvas, de nem érti, - esetleg jól érti, de rossz technikával olvas, vagy a kettő együtt,
- gyermeke írása olvashatatlan, nehézkes, görcsös, (alaki diszgráfiája van)
- esetleg a sorokat nem tudja tartani,
- motoros nyugtalanság jellemző rá,
- figyelemzavara vagy viselkedési problémája van.