Óratípusok gyerekeknek:

Minden óránkra bejelentkezés szükséges. Általában facebook eseménynél lehet ezt megtenni, így próbáljuk tartani a megfelelő létszámot a foglalkozásokon. Amennyiben nincs kiírt esemény facebookon, emailben vagy telefonon is tudnak tájékozódni Tőlünk.

Óráinkra kényelmes sportos ruha az ajánlott, cipőt mind a babák, és gyerekek, mind az anyukák otthon hagyhatják.

Fizetni a helyszínen készpénzben a foglalkozás előtt és után tudnak. Aktuális díjak az árlista menüpont alatt találhatóak meg.

Kezes-lábas torna (5hónapos kortól kúszó mászó babáknak)

A legkisebbeket várjuk erre a tornára, ahol játékos feladatokon keresztül:

-segítjük mozgásfejlődést

-erősítjük a kis izmokat

-keresztcsatornák működését,

-szem-kéz koordinációt,

-figyelmet és koncentrációt,

-taktilis érzékelést fejlesztjük

 

Ezek mellett,  különböző ingerekkel és a tapasztalással teret adunk nekik a kibontakozásra, a saját határoknak, teljesítőképességnek és a világnak a megismerésére.

Izgő-mozgó torna (önállóan járni tudó babáknak)

Az órán sok eszközt használva, játékos formában

– fejlesztjük a mozgáskoordinációt, szem-kéz és szem-láb koordinációt

-statikus és dinamikus egyensúlyt

– finommozgásokat és nagymozgásokat gyakoroljuk

– figyelmet, koncentrációt és feladat tudatot erősítjük

Gyermekjóga (2-5éveseknek)

A gyermekjóga órák egyik alapját a tudatos mozgásfejlesztés adja. A 45 perces foglalkozás során a gyermekek életkori sajátosságainak megfelelően alkalmazzuk a jóga rendszerét. Az ászanák neveit állatok, növények, mesefigurák, tárgyak adják, így segítve elő, hogy a fantázia által még közelebb kerüljenek a gyermekekhez a gyakorlatok, melyek a mese és a játék szellemében telnek. Egy átlagos jógaórával ellentétben a gyakorlatok egy meseszálra vannak felfűzve és mondókákkal, énekekkel vannak tűzdelve. Ugyanakkor itt is helyet kapnak a légző- lazító- hajlító gyakorlatok, relaxáció, valamint figyelem-és koncentrációfejlesztő gyakorlatok. A feszültségoldó és érzelmi intelligenciát fejlesztő játékok is fontos szerepet kapnak az órán.

 

Pek-torna (3-6éveseknek)

egy olyan mozgásfejlesztő program, melynek célja játékos feladatokon keresztül:

– a mozgáskoordináció és finommotorika fejlesztése,

– tartásjavítás (prevenció),

– funkció-, és beilleszkedési zavarok kezelése,

– logika és koncentráció, egyidejű többcsatornás figyelem fejlesztése,

– magatartási problémák kezelése,

– sport általi nevelés.

 

Alkotó-fejlesztő meseterápiás foglalkozás gyermekeknek (4-7 év)

Az alkotó-fejlesztő csoportos foglalkozások keretében természetes módon mesemondás és -hallgatás zajlik, majd a mesék verbális vagy játékos feldolgozása következik. A bátorságnövelő, lélekfrissítő és önállósodást segítő feldolgozása a meséknek gyöngéden készíti fel a gyermekeket a különböző életkori sajátosságoknak megfelelő nehézségekkel való megküzdésre. A foglalkozások mindemellett lehetőséget nyújtanak arra, hogy közösséget építsünk, a gyerekekkel együtt értékekről gondolkodjunk, hagyományt, kultúrát ápoljunk.

A foglalkozásokon dolgozunk a következő témakörökkel:

Bátorságnövelés, szorongáscsökkentés, önállósodás, leválás a szülőkről, veszteség feldolgozás (szülők válása, költözés, óvodaváltás, házi kedvenc elvesztése, stb.), határátlépések (pl.: óvodából az iskolába való átlépés segítése)

Tervezett szenzomotoros tréning- TSMT ( 3 hónapos kortól 11éves korig)

Kutatások igazolják, hogy minél korábban észleli a szülő és kezd el foglalkozni gyermeke lemaradásával, annál könnyebb a felzárkóztatás és életkorának megfelelő szintre hozása. A fejlesztések iskolakezdés előtt a legmeghatározóbbak, mivel ilyenkor a gyermek még nincs annyira leterhelve, jobbak az alkalmazkodási képességei, az organikus éretlenség hamarabb elmulasztható, és az elért szint tartósabban rögzül. A TSMT, egy edzéselmélet alapszabályain alapuló mozgásterápia, mely az idegrendszer érését segíti elő, és közben nagy hangsúlyt fordít a finommotorika, nagymozgások, anyanyelvi és kommunikáció fejlődés, egyidejű többcsatornás figyelem, koordináció, egyensúly, lateralitás és dominancia kialakulására is egyaránt. Ezek a képességek elengedhetetlenek az iskolai sikeres beválásban, mely a gyermek további teljesítményére és Életére is kihat. A terápia minden esetben egy szenzomotoros szemléletű vizsgálattal kezdődik, mely képet ad arról, hogy a gyermek idegrendszerének érési folyamatai sikeresen zajlanak-e , illetve arról, hogy van-e bármilyen részképesség deficitje. Az eredmények tudatában egy személyre szabott tornát írok és betanítok a gyermeknek és szülő(k)nek, amit otthon tudnak végezni „home-training” formában. 2-4 hetes kontrollokon pedig folyamatosan ellenőrzöm a fejlődést és nehezítem a tornát, hogy elérjük a kívánt eredményt.

Leggyakoribb organikus éretlenség/sérülés tünetei:

  • megkésett mozgásfejlődés
  • megkésett beszédfejlődés
  • tartós táplálkozási/szopási nehézség
  • lábujjhegyezés
  • rossz egyensúly, sok esés kitámasztás nélkül
  • hiperaktivitás, figyelemzavar
  • izomtónus eloszlási zavarok (hanyag tartás, hipotónia, spaszticitás)
  • alvási zavarok, nehéz megnyugtathatóság
  • viselkedészavar/ dührohamok
  • ingerérzékenység vagy ingeréhség (nem szeret hintázni vagy állandóan pörög-forog)
  • rossz mozgáskoordináció, bátortalan mozgás
  • kontroll funkció gyengeség
  • tanulási nehézségek/zavarok

A tünetek célirányos terápia nélkül rögzülni fognak azon a szinten, ahol jelentkeztek és tovább akadályozzák az idegrendszer érési folyamatainak sikeres működését.

 

Iskolaelőkészítő csoportos Tsmt (4éves kortól)

 

A csoportos Tsmt órákon egy évre előre megtervezett tréningek szerint haladunk, ahol a gyermekek az ontogenetikus fejlődésmenet aljáról indulnak. Megerősítjük az alapokat, a mozgásformákat, ha esetleg kimaradt vagy nem helyesen ment végbe a forgás, kúszás vagy mászás itt bepótoljuk a kimaradásokat, leépítjük az esetleg fennmaradt csecsemőkori reflexeket.

Hogy miért is? Mert bizony egy ilyen kimaradás diszlexiát, tanulási nehézséget és figyelemzavart okozhat! Márpedig az iskolában ez nagyon megnehezíti a gyerekek dolgát! Fejlesztjük a szem-kéz koordinációt és a finommotorikát, ami az íráshoz és olvasáshoz szükséges majd!

A foglalkozások során felkészítjük az ovisokat arra, hogy ha odakerülnek a padba, akkor lássák, megértsék, meghallják és le is tudják írni, amit mondanak nekik! Ugye hogy nem olyan egyszerű ez? Most még nem, de a csoportos Tsmt garantálni fogja a sikert!